• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Historicizing Lifestyle: Mediating Taste, Consumption and Identity from the 1900s to 1970s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Historicizing Lifestyle: Mediating Taste, Consumption and Identity from the 1900s to 1970s

ISBN-13: 9780754644415 / Angielski / Twarda / 2006 / 188 str.

David Bell
Historicizing Lifestyle: Mediating Taste, Consumption and Identity from the 1900s to 1970s Bell, David 9780754644415 ASHGATE PUBLISHING - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Historicizing Lifestyle: Mediating Taste, Consumption and Identity from the 1900s to 1970s

ISBN-13: 9780754644415 / Angielski / Twarda / 2006 / 188 str.

David Bell
cena 731,67 zł
(netto: 696,83 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Lifestyles have a history, and lifestyle media is fundamentally implicated in this history. This original volume examines issues of taste, media and lifestyle from the 1900s to 1970s, providing a wealth of empirical evidence and debate from varied international perspectives. Including examples as diverse as 'Good Housekeeping' and 'Playboy', it explores the continuities and discontinuities between the past and present to provide a better understanding of the representation of lifestyle and its relationship to the self. The volume demonstrates how ideas about gender, nation and 'race' problematize taken-for-granted assumptions about lifestyle, with particular emphasis on the new middle classes in the US. The book also examines the role of advertising and marketing in mediating ideas about lifestyle, the role of material culture in the construction of cultural hierarchies and the positioning of social groups within wider cartographies of taste. The volume makes a significant contribution to this growing field and will interest academics and students in media and cultural studies, communication studies, cultural history and sociology.

Kategorie:
Inne
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Social Science > Antropologia - Kultury
Wydawca:
ASHGATE PUBLISHING
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780754644415
Rok wydania:
2006
Ilość stron:
188
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

’This lively and important collection of essays is required reading for anyone who is interested in the serious and critical study of lifestyle...From Good Housekeeping to Ebony, via Playboy and the lifestyle depths of leisure sports such as scuba diving, each chapter provides a finely judged case study, which both challenges and genuinely advances our understanding of the historical roots of lifestyle culture.’ Tim O'Sullivan, De Montfort University, UK ’This book conclusively demonstrates that the arguments for lifestyle being a phenomenon of the 1970s and later overlook much earlier evidence. This fascinatingly diverse collection of studies of the relentless direction of varied middle class lifestyle practices between 1920 and 1970 is a key reading for all concerned with twentieth-century consumer culture.’ Frances Bonner, University of Queensland, Australia ’This book is an informative addition to the design historian’s bookshelf. It will be an asset to scholars and students of consumption, leisure, histories of publishing and, to a lesser extent, reading and cultural studies more generally.’ Journal of Design History

Historicizing Lifestyle

David Bell is Senior Lecturer in Cultural Studies at Manchester Metropolitan University, UK. He has written several books on Lifestyles and also Science, Technology and Culture. Joanne Hollows is Principal Lecturer in Media and Cultural Studies at Nottingham Trent University. She has written several books on food and cultural studies, and feminism and popular culture.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia