• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Heidegger and the Media » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Heidegger and the Media

ISBN-13: 9780745661261 / Angielski / Miękka / 2014 / 160 str.

David Gunkel; Paul A. Taylor
Heidegger and the Media Gunkel, David; Taylor, Paul A. 9780745661261 John Wiley & Sons - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Heidegger and the Media

ISBN-13: 9780745661261 / Angielski / Miękka / 2014 / 160 str.

David Gunkel; Paul A. Taylor
cena 66,56
(netto: 63,39 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 66,01
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The most significant philosopher of Being, Martin Heidegger has nevertheless largely been ignored within communications studies. This book sets the record straight by demonstrating the profound implications of his unique philosophical project for our understanding of today's mediascape. The full range of Heidegger's writing from Being and Time to his later essays is drawn upon. Topics covered include: - an analysis of Heidegger's theory of language and its relevance to communications studies - a critical interpretation of mass media and digital culture that draws upon Heidegger's key concept of Dasein - a discussion of mediated being and its objectifying tendencies - an assessment of Heidegger's legacy for future developments in media theory Clear explanations and accessible commentary are used to guide the reader through the work of a thinker whose notorious reputation belies the highly topical nature of his key insights. In a world full of digital networks and new social media, but little critical insight, Heidegger and the Mediashows how a true understanding of the media requires familiarity with Heidegger's unique brand of thinking.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Wydawca:
John Wiley & Sons
Seria wydawnicza:
TM – Theory and Media
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745661261
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
160
Waga:
0.29 kg
Wymiary:
20.83 x 13.97 x 2.03
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"At last, a long overdue account of Heidegger′s profound relevance for understanding contemporary media. Gunkel and Taylor shed powerful light onto the philosophical corners of media and cultural studies that more timid scholars have stubbornly failed to reach. Neither Heidegger studies nor media studies will remain the same after the impact of this immensely engaging theoretical tour de force!"
Slavoj Zizek, International Director of the Birkbeck Institute for the Humanities, London

"Gunkel and Taylor reveal an unacknowledged dimension of Heidegger s media theory which contradicts the predominant understanding of his work. They argue that there is something to be found in Heidegger s thought which prevents one from succumbing to a widespread illusion the illusion of the neutrality of technique, what McLuhan later called ′the current somnambulism′. Thus, a profoundly productive, critical dimension in Heidegger s theory becomes accessible which stands in harsh opposition to the ′somnambulism′ that this philosopher himself performed in his utterly problematic personal, ideological existence. Gunkel and Taylor perspicuously show how Heidegger could have done better, had he more carefully listened to his own findings. And we? We definitely can: under the condition that we do."
Robert Pfaller, International Director of the Birkbeck Institute for the Humanities

[T]his book does not read as if it is an exhaustive study in the convergence of Heidegger s philosophy and the study of media. Rather it is an exciting crash course in both fields with an eye on the possibilities at their intersection. –  Jared Smith, Logical Analysis and History of Philosophy

 

Introduction

1 We Need to Talk About Media

2 Mediated Truth

3 In Media Res

4 The Dasign of Media Apps: The Questions Concerning New Technologies

Conclusion

David Gunkel is professor of communication at Northern Illinois University. He is the managing editor of the International Journal of Zizek Studies′.

Paul A. Taylor is associate professor in the Institute of Communication Studies at the University of Leeds.His previous publications include Zizek and the Media (Polity, 2011). He is the General Editor of the ′International Journal of Zizek Studies′ and Editorial Board Member of the ′International Journal of Baudrillard Studies′, ′Fast Capitalism′ and the ′International Journal of Badiou Studies′.

Taylor, Paul A. Taylor is Lecturer in the Sociology of Technology ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia