• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Heavy Metal Music, Texts, and Nationhood: (Re)sounding Whiteness » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Heavy Metal Music, Texts, and Nationhood: (Re)sounding Whiteness

ISBN-13: 9783030676216 / Angielski / Miękka / 2022 / 260 str.

Catherine Hoad
Heavy Metal Music, Texts, and Nationhood: (Re)sounding Whiteness Catherine Hoad 9783030676216 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Heavy Metal Music, Texts, and Nationhood: (Re)sounding Whiteness

ISBN-13: 9783030676216 / Angielski / Miękka / 2022 / 260 str.

Catherine Hoad
cena 484,18
(netto: 461,12 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 462,63
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book addresses how whiteness is represented in heavy metal scenes and practices, both as a site of academic inquiry and force of cultural significance. The author argues that whiteness, and more specifically white masculinity, has been given normative value which obscures the contributions of women and people of colour, and affirms the exclusory understandings of ‘belonging’ which have featured in the metal scenes of Norway, South Africa, and Australia.Utilizing critical discourse analysis and critical textual analysis of musical texts, promotional material, and participant-based observation ethnographies, it explores how the texts, discourses, and practices produced and articulated by metal scene members and scholars alike have presented heavy metal as a white, masculine pastime, yet also considers the vital work done by scene members to confront expressions of exclusory misogyny and racism when they emerge in metal scenes.The book will be of interest to researchers and scholars in the fields of metal music studies, leisure studies, sociology of culture and sociology of racism.

This book addresses how whiteness is represented in heavy metal scenes and practices, both as a site of academic inquiry and force of cultural significance. The author argues that whiteness, and more specifically white masculinity, has been given normative value which obscures the contributions of women and people of colour, and affirms the exclusory understandings of ‘belonging’ which have featured in the metal scenes of Norway, South Africa, and Australia. Utilizing critical discourse analysis and critical textual analysis of musical texts, promotional material, and participant-based observation ethnographies, it explores how the texts, discourses, and practices produced and articulated by metal scene members and scholars alike have presented heavy metal as a white, masculine pastime, yet also considers the vital work done by scene members to confront expressions of exclusory misogyny and racism when they emerge in metal scenes. The book will be of interest to researchers and scholars in the fields of metal music studies, leisure studies, sociology of culture and sociology of racism.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Sports & Recreation > Sport i wypoczynek
Music > General
Social Science > Discrimination
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Leisure Studies in a Global Era
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030676216
Rok wydania:
2022
Dostępne języki:
Numer serii:
000465543
Ilość stron:
260
Waga:
0.36 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.55
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1.Introduction.- 2. Sound of White Noise.- 3.Norwegian black and Viking metal scenes.- 4.Territories of Whiteness in Afrikaans metal.- 5. Normophilic Whiteness and Banal Nationalism in Australian extreme metal.- 6.(Re)sounding, (re)sealing: Translocal Terrains of Whiteness across Norway, South Africa and Australia.- 7.Conclusion: Beyond the Pale.

Catherine Hoad is Senior Lecturer in Critical Popular Music Studies, Massey University, Wellington, New Zealand.

This book addresses how whiteness is represented in heavy metal scenes and practices, both as a site of academic inquiry and force of cultural significance. The author argues that whiteness, and more specifically white masculinity, has been given normative value which obscures the contributions of women and people of colour, and affirms the exclusory understandings of ‘belonging’ which have featured in the metal scenes of Norway, South Africa, and Australia. 


Utilizing critical discourse analysis and critical textual analysis of musical texts, promotional material, and participant-based observation ethnographies, it explores how the texts, discourses, and practices produced and articulated by metal scene members and scholars alike have presented heavy metal as a white, masculine pastime, yet also considers the vital work done by scene members to confront expressions of exclusory misogyny and racism when they emerge in metal scenes.

The book will be of interest to researchers and scholars in the fields of metal music studies, leisure studies, sociology of culture and sociology of racism.


Catherine Hoad is Senior Lecturer in Critical Popular Music Studies, Massey University, Wellington, New Zealand.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia