• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Green Media and Popular Culture: An Introduction » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Green Media and Popular Culture: An Introduction

ISBN-13: 9781137009463 / Angielski / Miękka / 2015 / 336 str.

John Parham
Green Media and Popular Culture: An Introduction John Parham 9781137009463 Palgrave Macmillan Higher Ed - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Green Media and Popular Culture: An Introduction

ISBN-13: 9781137009463 / Angielski / Miękka / 2015 / 336 str.

John Parham
cena 189,92
(netto: 180,88 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 183,38
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

A comprehensive survey of green media and popular culture, introducing the key debates surrounding green interpretations of film, TV, journalism, comedy, music and computer games. It is an original and thought-provoking exploration of the emerging field of environmental media studies.

Kategorie:
Nauka, Biologia i przyroda
Kategorie BISAC:
Science > Environmental Science (see also Chemistry - Environmental)
Social Science > Popular Culture
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Palgrave Macmillan Higher Ed
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781137009463
Rok wydania:
2015
Wydanie:
2016
Ilość stron:
336
Waga:
0.43 kg
Wymiary:
13.9 x 21.6 x 1.8
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

“The book thus offers a corrective to certain outdated tendencies of ecocriticism and environmental activism, especially the idealisation of ‘pure’ nature. … Green Media and Popular Culture is a valuable resource for anyone interested in the recent past or possible futures of ecocriticism and the environmental humanities.” (Nicole Seymour, Green Letters. Vol. 20 (3), 2016)

Foreword.- 1. Embracing Contradiction: Green Popular Culture.- PART I: CONTRADICTION 2. Global and Eco-Cosmopolitan Film: 'Muddled Middles'.- 3. Green Television: Telling Tales.- 4. Green Journalism and Green Cultures.- PART II: ELASTICITY 5. Green Comedy: The Importance of Being Elastic.- 6. Popular Music: Reconnecting with the Environment.- 7. 'Eco-Cinema': Art Film and Documentary.- 8. Green Computer Games: To Play is to Inhabit.- 9. The 'Hope' of Green Animation.- Afterword.


John Parham is Principal Lecturer in Media and Cultural Studies at the University of Worcester, UK and Associate Head (Research) in the Institute of Humanities and Creative Arts. He is co-editor of the journal Green Letters: Studies in Ecocriticism and his research focuses on the connections between popular culture, literature and ecology.

Popular culture – both radical and mainstream – has an important role to play in supporting environmental awareness and translating ecological values in ways that are meaningful to our everyday lives.

This comprehensive survey of green media and popular culture introduces the reader to the key debates and theories surrounding green interpretations of popular film, television and journalism, as well as comedy, music, animation, and computer games. With stimulating and original case studies on U2, Björk, the animated films of Disney, the computer game Journey, and more, the text reveals the complicated and often contradictory relationship between the media and environmentalism.

Green Media and Popular Culture is a critical starting point for students of Media, Film and Cultural Studies, and anyone else researching and studying in the rapidly growing field of green media and cultural studies.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia