• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Global Luxury: Organizational Change and Emerging Markets Since the 1970s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Global Luxury: Organizational Change and Emerging Markets Since the 1970s

ISBN-13: 9789811052354 / Angielski / Twarda / 2017 / 287 str.

Pierre-Yves Donze; Rika Fujioka
Global Luxury: Organizational Change and Emerging Markets Since the 1970s Donzé, Pierre-Yves 9789811052354 Palgrave - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Global Luxury: Organizational Change and Emerging Markets Since the 1970s

ISBN-13: 9789811052354 / Angielski / Twarda / 2017 / 287 str.

Pierre-Yves Donze; Rika Fujioka
cena 722,88
(netto: 688,46 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 693,97
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book explores the luxury industry and how it has undoubtedly been one of the fastest-growing sectors since the 1970s, and one in which Europe has managed to strengthen its competitiveness in the world market.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Marketing - General
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Commerce
Wydawca:
Palgrave
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789811052354
Rok wydania:
2017
Wydanie:
2018
Ilość stron:
287
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.91
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1 Introduction 

Part I: Organizational change

2 The birth of luxury big business: LVMH, Richemont and Kering

3 Italian luxury goods industry on the move: SMEs and global value chains 

4 Luxury brand outsiders: understanding the success of British and American Luxury Brands 

5 Champagne, between Terroir and Luxury (1945–2014) 

Part II: Markets

6 Christian Dior-New York: French Fashion in the Luxury US Market 

7 The democratisation of luxury and the expansion of the Japanese market, 1960–2010 

8 How Duty-Free Shops and Department Stores Expanded the Luxury Market in South Korea, 1980–2010 

9 How to enter the Chinese luxury market? The example of Swatch Group 

Part III: New strategies

10 Crafting Time, Making Luxury: The Heritage System and Artisan Revival in the Swiss Watch Industry (1975–2015)  

11 Luxury brands and public museums: from anniversary exhibitions to co-branding 

12 “Exclusively for the happy few”: Luxury hotels and globalisation: the emergence of a new sector (1980-2010)?

13 The Survival Strategy of Japanese Kimono Industry 

14 Conclusions 

Pierre-Yves Donzé is Professor of Business History at Osaka University, Japan. He is a leading authority on the history of luxury brands, with several books and many papers to his name. His emphasis on how these brands evolved in Asia makes his work particularly versatile. 

Rika Fujioka is Professor at the Faculty of Business and Commerce at Kansai University, Japan. She teaches and publishes widely on globalization and the history of global commerce. 

This book explores the luxury industry and how it has undoubtedly been one of the fastest-growing sectors since the 1970s, and one in which Europe has managed to strengthen its competitiveness in the world market. While many aspects of globalization remain abstract and intangible, the luxury industry has created markets where previously there were none, by educating Japanese about the history of French handbags, Chinese about the finest wines, and  setting global standards for an elite, inspirational lifestyle. In this edited volume, a wide range of scholars comes together to analyze the history of the business and the innovations in management and marketing that have emerged from it. Invaluable for scholars, industry figures, and dilettantes alike, it will define the field of study for years to come.   



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia