• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Geographies of Media and Communication » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Geographies of Media and Communication

ISBN-13: 9781405154147 / Angielski / Miękka / 2009 / 288 str.

Paul Adams
Geographies of Media and Communication Paul Adams 9781405154147 JOHN WILEY AND SONS LTD - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Geographies of Media and Communication

ISBN-13: 9781405154147 / Angielski / Miękka / 2009 / 288 str.

Paul Adams
cena 194,86 zł
(netto: 185,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,86 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Geographies of Media and Communication systematically analyzes the relationship between geography and communication and shows how geographical approaches open up familiar and unfamiliar aspects of communication for analysis and discussion.

  • Introduces media and communication from a geographical viewpoint
  • Guides students through familiar themes of the study of communication towards more profound insights
  • Explores issues such as 'Deaf Geographies', 'The Time-Space of Communication', and 'The Map as an Immutable Mobile'
  • Organizes themes within a four-part structure: media in spaces, spaces in media, media in places, and places in media
  • Re-interprets the cultural turn in geography as in fact the sensitization of geographers to a wide range of theories about communication

Kategorie:
Nauka, Geografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Social Science > Human Geography
Wydawca:
JOHN WILEY AND SONS LTD
Seria wydawnicza:
Critical Introductions to Geography
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781405154147
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000299083
Ilość stron:
288
Waga:
0.52 kg
Wymiary:
24.38 x 17.02 x 1.78
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

In presenting a humbler concept, a process rather than an object (p. 9) Adams book not only seems certain to be
widely read beyond an undergraduate audience, but may be more likely to develop genuinely shared connections across such a broad spectrum of scholarship.   (Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, 1 January 2013)

Introduction.

1. From the Spoken Word to the Alphabet.

2. From the Printing Press to the Digital Signal.

3. Communication Flows and Flowmations.

4. Topologies of Communication.

5. Inclusion/Exclusion.

6. Virtuality and Scattered Gatherings.

7. Signs, Symbols and Signals.

8. The Place Image.

9. Internalization/Externalization.

10. Place and the Power of Communication.

11. Traces and Routines.

12. Geographies of Expressive Being–in–Place.

13. Final Thoughts.

Bibliography.

Figures

Paul C. Adams is Associate Professor and Director of Urban Studies, in the Department of Geography and the Environment, University of Texas at Austin. His books include Textures of Place: Exploring Humanist Geographies (co–edited with Steven Hoelscher and Karen E. Till) (2001), The Boundless Self: Communication in Physical and Virtual Spaces (2005), and Atlantic Reverberations: French Representations of an American Presidential Election (Ashgate, 2007).

From the invention of the telegraph to the emergence of the Internet, communications technologies have transformed the ways that people and places relate to each other. Geographies of Media and Communication is the first textbook to treat all aspects of geography s variegated encounter with communication.

Connecting geographical ideas with communication theories such as intertextuality, audience–centered theory, and semiotics, Paul C. Adams explores media representations of places, the spatial diffusion of communication technologies, and the power of communication technologies to transform places, and to dictate who does and does not belong in them.

Adams, Paul PAUL ADAMS is an intellectual property lawyer prac... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia