• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Gay, Lesbian, and Transgender Issues in Education: Programs, Policies, and Practices » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Gay, Lesbian, and Transgender Issues in Education: Programs, Policies, and Practices

ISBN-13: 9781560235248 / Angielski / Miękka / 2005 / 232 str.

James T. Sears
Gay, Lesbian, and Transgender Issues in Education: Programs, Policies, and Practices Sears, James 9781560235248 Haworth Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Gay, Lesbian, and Transgender Issues in Education: Programs, Policies, and Practices

ISBN-13: 9781560235248 / Angielski / Miękka / 2005 / 232 str.

James T. Sears
cena 234,09 zł
(netto: 222,94 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 226,63 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Gay, Lesbian, and Transgender Issues in Education presents LGBT youth issues through the words of the adolescents themselves, along with clear up-to-date essays about LGBT youth programs, policies, and practices around the world. Leading international educators and scholars examine personal experiences of LGBT youth, cutting-edge programs, and research first presented in the international Journal of Gay & Lesbian Issues in Education. Dynamic and thought-provoking, this insightful book brings together ideas and a vision vital for the future of today's LGBT youth.
To view an excerpt online, find the book on our QuickSearch catalog at www.HaworthPress.com.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Student Life & Student Affairs
Family & Relationships > General
Social Science > LGBTQ+ Studies - Gay Studies
Wydawca:
Haworth Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781560235248
Rok wydania:
2005
Ilość stron:
232
Waga:
0.36 kg
Wymiary:
21.34 x 16.15 x 1.45
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

  • About the Editor
  • Contributors
  • Foreword (Arthur Lipkin)
  • Preface
  • SECTION I: YOUTH VOICES
  • Reflections on Growing Up Lesbian in New Zealand, Australia, and the United States
  • Chapter 1. My Story (Rachel Bromley)
  • Chapter 2. What I Would Have Liked My Teachers to Know (Madelaine Imber)
  • Chapter 3. On Being “Queer” (Maayan-Rahel Simon)
  • Chapter 4. Commentaries (Mary Lou Rasmussen, Ronni Sanlo, Jan M. Goodman, and Íde O’Carroll)
  • Chapter 5. Authors’ Reactions (Madelaine Imber, Maayan-Rahel Simon, and Rachel Bromley)
  • Reflections on Being Gay in Japan and China
  • Chapter 6. Difficulties Japanese Gay Youth Encounter (Akihiko Komiya and Keiko Ofuji [Translator])
  • Chapter 7. Growing Up Gay in China (Rodge Q. Fann)
  • Chapter 8. Commentaries (Kevin Jennings, Kathleen Quinlivan, Peter Dankmeijer, William F. Pinar, and Keith Goddard)
  • Chapter 9. Authors’ Reactions (Rodge Q. Fann and Akihiko Komiya)
  • SECTION II: RESEARCH AND POLICY
  • Chapter 10. School Experiences of Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender Youth (Sarah E. Holmes and Sean Cahill)
  • How Many GLBT Youth Are There?
  • GLBT Youth of Color
  • Education Policies Affecting GLBT Students
  • Anti-GLBT Harassment and Violence in the Nation’s Schools
  • Children of GLBT Parents in Schools
  • Strength and Resiliency of GLBT Students
  • Conclusion
  • Chapter 11. The Research Terrain: A Brief Overview of the Historical Framework for LGBTQ Studies in Education (Laura A. Szalacha)
  • School Climate
  • LGBTQ Educational Research and Scholarship
  • Queer Theories
  • Chapter 12. Bullying and Homophobia in Canadian Schools: The Politics of Policies, Programs, and Educational Leadership (Gerald Walton)
  • Bullying As Political
  • “Safety” for Some, but Not for All
  • A Call for Leadership in Schools
  • SECTION III: PROGRAMS AND PRACTICES
  • Chapter 13. Serving the Needs of Transgendered College Students (Brett Beemyn)
  • A Note on Language
  • Trans-Sexology
  • Transgender in College
  • Institutional Support for Transgender Students
  • Conclusion
  • Chapter 14. It’s Elementary in Appalachia: Helping Prospective Teachers and Their Students Understand Sexuality and Gender (Patti Capel Swartz)
  • Challenging Teachers in Appalachia
  • Confronting Prejudice in the Classroom
  • Writing Through Homophobia
  • Connecting Oppressions
  • Parents and Families
  • Challenging Dominant Thinking
  • Heterosexual Teachers’ Responsibilities
  • Pedagogical and Personal Struggles
  • Chapter 15. A School-Based Program to Improve Life Skills and to Prevent HIV Infection in Multicultural Transgendered Youth in Hawaii (P. Jayne Bopp and Timothy R. Juday)
  • Methods
  • Results
  • Discussion
  • Chapter 16. Describing Roles That Gay-Straight Alliances Play in Schools: From Individual Support to School Change (Pat Griffin, Camille Lee, Jeffrey Waugh, and Chad Beyer)
  • Setting, Participants, Data Collection, and Analysis
  • Roles GSAs Play in Schools
  • Discussion
  • Chapter 17. Some Challenges Facing Queer Youth Programs in Urban High Schools: Racial Segregation and Denormalizing Whiteness (Lance Trevor McCready)
  • Racial Segregation
  • Normalization of Whiteness
  • Developing an Awareness of the Relationship Between Contexts and Participation
  • Denormalizing Whiteness
  • Index
  • Reference Notes Included

James T. Sears

Sears, James T. JAMES T. SEARS is Professor of Education within th... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia