• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

From Predators to Icons: Exposing the Myth of the Business Hero » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

From Predators to Icons: Exposing the Myth of the Business Hero

ISBN-13: 9780801447006 / Angielski / Twarda / 2009 / 272 str.

Michel Villette; Catherine Vuillermot; George Holoch
From Predators to Icons: Exposing the Myth of the Business Hero Villette, Michel 9780801447006 Cornell University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

From Predators to Icons: Exposing the Myth of the Business Hero

ISBN-13: 9780801447006 / Angielski / Twarda / 2009 / 272 str.

Michel Villette; Catherine Vuillermot; George Holoch
cena 582,94
(netto: 555,18 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 323,47
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

In the popular imagination, the business media, and the schools of business and management that train new generations of entrepreneurs and executives, achieving extraordinary success in business is attributed to far-sighted individuals who have taken bold risks, provided innovative leadership, and introduced new products, services, or ideas superior to those of the competition. Amid the growing skepticism about the means by which vast amounts of wealth are accumulated and its consequences, however, this belief is long overdue for reevaluation.In From Predators to Icons, Michel Villette, a sociologist, and Catherine Vuillermot, a business historian, examine the careers of thirty-two of today's wealthiest global executives including Warren Buffett, Ingvar Kamprad, Bernard Arnault, Jim Clark, and Richard Branson in order to challenge the conventional explanations for their extreme success and come to a better understanding of modern business practices. In contrast to the familiar image of the entrepreneur as a visionary with a plan, Villette and Vuillermot instead discover a far less dramatic process of improvised adaptations gradually assembled into a coherent course of conduct. And rather than being risk-takers, those who are most successful in business are risk-minimizers. Huge gains, these case studies reveal, are most reliably obtained in circumstances where the entrepreneur has established careful provisions for risk reduction. As for the view that innovation makes success possible, the authors find that because innovation is an expensive process that takes a long time to produce profits, innovators first of all require capital; success makes innovation possible. The necessary resources, they show, are most often derived from what they provocatively term "predation": ruthlessly taking advantage of imperfections, weaknesses, and vulnerabilities within the market or among competitors. Finally, From Predator to Icon considers the "practical ethics" implemented during the phase in which capital is most rapidly accumulated, as well as the social consequences of these activities.Drawing on interviews with some of their subjects and, crucially, close readings of the authorized biographies and other hagiographic accounts of these figures, which eliminates the bias of malicious interpretations, Villette and Vuillermot provide revelatory insights about the creation and maintenance of business wealth that will be profitably read by both the captains and the critics of contemporary capitalism."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Historia poszczególnych firm
Wydawca:
Cornell University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780801447006
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
272
Waga:
0.47 kg
Wymiary:
22.86 x 15.49 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia