• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

From Altoids to Zima: The Surprising Stories Behind 125 Famous Brand Names » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

From Altoids to Zima: The Surprising Stories Behind 125 Famous Brand Names

ISBN-13: 9780743257978 / Angielski / Miękka / 2004 / 192 str.

Evan Morris
From Altoids to Zima: The Surprising Stories Behind 125 Famous Brand Names Evan Morris 9780743257978 Simon & Schuster - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

From Altoids to Zima: The Surprising Stories Behind 125 Famous Brand Names

ISBN-13: 9780743257978 / Angielski / Miękka / 2004 / 192 str.

Evan Morris
cena 56,97
(netto: 54,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 56,82
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Ever wondered what the Ms in M&Ms stand for?
If Scotch tape was invented in Scotland?
Why a cereal that contains neither grapes nor nuts is called Grape Nuts?
Who thought Gap was a good name for a clothing store?
From the Adidas we wear to the Volkswagens we drive, the daily lives of Americans are dominated by the manufacturers' trademarks that adorn nearly everything we own. Food, clothes, cars, household furnishings, even cell phones are all chosen by brand name. Yet many of these trademarks and product names pose mysteries.
But not when Evan Morris, creator of the award-winning The Word Detective website, is on the case In From Altoids to Zima he reveals the fascinating, often wacky stories behind 125 brand names. Organized by product categories -- food and drink; clothing; technology, toys, and assorted bright ideas; cars; and drugs and cosmetics -- the story of each product is told with Morris's trademark wit and humor, complete with sidebars that highlight brand names that have become "genericized" (aspirin); a "What Were They Thinking?" honor roll of strange and often disastrous product names (Edsel); what happens when good brand names go bad (Kool-Aid after the Jonestown mass suicide); and debunked urban legends (the combination of Pop Rocks and soda that was rumored to be lethal).

Ever wondered what the Ms in M&Ms stand for?If Scotch tape was invented in Scotland?Why a cereal that contains neither grapes nor nuts is called Grape Nuts?Who thought Gap was a good name for a clothing store?From the Adidas we wear to the Volkswagens we drive, the daily lives of Americans are dominated by the manufacturers trademarks that adorn nearly everything we own. Food, clothes, cars, household furnishings, even cell phones are all chosen by brand name. Yet many of these trademarks and product names pose mysteries.But not when Evan Morris, creator of the award-winning The Word Detective website, is on the case! In From Altoids to Zima he reveals the fascinating, often wacky stories behind 125 brand names. Organized by product categories -- food and drink; clothing; technology, toys, and assorted bright ideas; cars; and drugs and cosmetics -- the story of each product is told with Morriss trademark wit and humor, complete with sidebars that highlight brand names that have become "genericized" (aspirin); a "What Were They Thinking?" honor roll of strange and often disastrous product names (Edsel); what happens when good brand names go bad (Kool-Aid after the Jonestown mass suicide); and debunked urban legends (the combination of Pop Rocks and soda that was rumored to be lethal).

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Popular Culture
Reference > General
Wydawca:
Simon & Schuster
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780743257978
Rok wydania:
2004
Dostępne języki:
Angielski
Wydanie:
Original
Ilość stron:
192
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia