• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Freedom to Learn: The threat to student academic freedom and why it needs to be reclaimed » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Freedom to Learn: The threat to student academic freedom and why it needs to be reclaimed

ISBN-13: 9780415729161 / Angielski / Miękka / 2016 / 140 str.

Bruce MacFarlane
Freedom to Learn: The threat to student academic freedom and why it needs to be reclaimed MacFarlane, Bruce 9780415729161 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Freedom to Learn: The threat to student academic freedom and why it needs to be reclaimed

ISBN-13: 9780415729161 / Angielski / Miękka / 2016 / 140 str.

Bruce MacFarlane
cena 204,81
(netto: 195,06 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 201,44
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The freedom of students to learn at university is being eroded by a performative culture that fails to respect their rights to engage and develop as autonomous adults. Instead, students are being restricted in how they learn, when they learn and what they learn by the so-called student engagement movement. Compulsory attendance registers, class contribution grading, group project work and reflective learning exercises based on expectations of self-disclosure and confession take little account of the rights of students or individual differences between them. This new hidden university curriculum is intolerant of students who may prefer to learn informally, are reticent, shy, or simply value their privacy. Three forms of student performativity have arisen - bodily, participative and emotional which threaten the freedom to learn. Key themes include:

  • A re-imagining of student academic freedom
  • The democratic student experience
  • Challenging assumptions of the student engagement movement
  • An examination of university policies and practices
Freedom to Learn offers a radically new perspective on academic freedom from a student rights standpoint. It analyzes the effects of performative expectations on students drawing on the distinction between negative and positive rights to re-frame student academic freedom. It argues that students need to be thought of as scholars with rights and that the phrase student-centred learning needs to be reclaimed to reflect its original intention to allow students to develop as persons. Student rights to non-indoctrination, reticence, in choosing how to learn, and in being treated like an adult ought to be central to this process in fostering a democratic rather authoritarian culture of learning and teaching at university. Written for an international readership, this book will be of great interest to anyone involved in higher education, policy and practice drawing on a wide range of historical and contemporary literature related to sociology, philosophy and higher education studies."

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Higher
Education > Research
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Research Into Higher Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415729161
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000421080
Ilość stron:
140
Waga:
0.23 kg
Wymiary:
22.86 x 15.49 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

1. The hidden curriculum  2. Student rights  3. A paradox  4. The performative turn  5. Participative performativity   6. Bodily performativity  7. Emotional performativity  8. Reclaiming student-centred

Bruce Macfarlane is Professor of Higher Education at the University of Southampton, UK.

MacFarlane, Bruce MacFarland is Senior Lecturer in Educational Devel... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia