• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Foreign Language Pedagogy in the Light of Cognitive Linguistics Research » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Foreign Language Pedagogy in the Light of Cognitive Linguistics Research

ISBN-13: 9783030587741 / Angielski / Twarda / 2020 / 131 str.

Grzegorz Drożdż; Barbara Taraszka-Drożdż
Foreign Language Pedagogy in the Light of Cognitive Linguistics Research Grzegorz Drożdż Barbara Taraszka-Drożdż 9783030587741 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Foreign Language Pedagogy in the Light of Cognitive Linguistics Research

ISBN-13: 9783030587741 / Angielski / Twarda / 2020 / 131 str.

Grzegorz Drożdż; Barbara Taraszka-Drożdż
cena 403,47 zł
(netto: 384,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Linguistics - General
Education > Teaching - Subjects - Language Arts
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Second Language Learning and Teaching
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030587741
Rok wydania:
2020
Wydanie:
2020
Numer serii:
000429811
Ilość stron:
131
Waga:
0.38 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.97
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Introduction

PART I. Cognitive assumptions as the foundations of teaching

Effects of non-native vs. native teaching scenarios on L2 student emotions

Imagery as a tool for describing the uses of French tenses

The Cognitive Grammar-based pedagogical grammar – tenses as coherent categories

PART II. Cognitive theories in pedagogical application

The infinitive or the gerund? Cognitive linguistics in the teaching English post-verbal complementation

The Cognitive Grammar view of lexical polysemy and its application in foreign language pedagogy

A cognitive approach to teaching Italian prepositions to Polish students

LANGUAGE IS MUSIC metaphor as a didactic tool in descriptive phonetics and phonology classroom

Grzegorz Drożdż:  Associate Professor in Linguistics University of Silesia, Katowice. 
Barbara Lewandowska-Tomaszczyk, State University of Applied Sciences in Konin.

This book constitutes another step of the linguistic community in translating cognitive linguistics research into a set of guidelines applicable in the foreign language classroom. The authors, language scholars, and experienced practitioners discuss a collection of both more theoretical and practical issues from the area of second and foreign language pedagogy. These are matters that not only enhance our comprehension of particular grammatical and lexical problems, but also lead to the improvement of the efficiency of teaching a foreign language. The topics range from learners’ emotions, teaching grammatical constructions, prepositions, and vocabulary, to specific issues in phonology. The observations concern the teaching of three different languages: English, French, and Italian. As a result, the book is of interest to scholars dealing with further developments of particular linguistic issues and practitioners who want to learn how to improve the quality of their classroom work.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia