• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Feeding China's Little Emperors: Food, Children, and Social Change » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Feeding China's Little Emperors: Food, Children, and Social Change

ISBN-13: 9780804731331 / Angielski / Twarda / 2000 / 296 str.

Jun Jing
Feeding China's Little Emperors: Food, Children, and Social Change Jing, Jun 9780804731331 Stanford University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Feeding China's Little Emperors: Food, Children, and Social Change

ISBN-13: 9780804731331 / Angielski / Twarda / 2000 / 296 str.

Jun Jing
cena 441,16
(netto: 420,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 424,85
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Until recently, Chinese children ate what their parents fed them and were not permitted to influence, much less dictate, their own diet. The situation today is radically different, especially in cities and prosperous villages, as a result of a notable increase in people's income and a fast-growing consumer culture. Chinese children, with spending money in their pockets, arguably have become the most determined consumers--usually of snack foods, soft drinks, and fast foods from such Western outlets as McDonald's and Kentucky Fried Chicken. With many children, especially pampered only children, now controlling not only their own but also their family's choice of staples, snacks, and restaurants, a major reformation in the concept of childhood is occurring in China. This book focuses on how the transformation of children's food habits, the result of China's transition to a market economy and its integration into the global economic arena, has changed the intimate relationship of childhood, parenthood, and family life. Since the early 1980s, a drastic decline in fertility and a steady rise in family income have been accompanied by a profusion of new products successfully advertised on television and in other media as "children's food." This commercialization of children's diet has become so pervasive that even children in remote villages surprise their parents with demands for particular trendy foods and soft drinks. Many Chinese parents, reared very differently, anxiously question whether their children are eating well and growing up healthy. The contributors to this book, drawn from the fields of anthropology, sociology, political economy, and nutrition, examine a wide variety of topics: the effects of new foods on children's health; the consumption of "prestige" foods; the social implications of commercialized children's food on a Chinese Islamic community; the adaptations of Kentucky Fried Chicken in response to indigenous fast-food companies; the generation gap in attitudes toward food consumption; the significance of religion and nutrition in feeding and healing children; the creation of baby-friendly hospitals to promote breastfeeding and scientific childcare methods; the special role of nationalism and traditional Chinese medicine in children's food production; and the business promotion of having fun as an aspect of eating well.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > International Relations - General
Wydawca:
Stanford University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780804731331
Rok wydania:
2000
Ilość stron:
296
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
21.59 x 13.97 x 2.06
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Jing, Jun Jun Jing is Professor of Anthropology at the Schoo... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia