• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Fashion on Television: Identity and Celebrity Culture » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Fashion on Television: Identity and Celebrity Culture

ISBN-13: 9780857854414 / Angielski / Miękka / 2014 / 200 str.

Helen Warner
Fashion on Television: Identity and Celebrity Culture Warner, Helen 9780857854414 Bloomsbury Academic - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Fashion on Television: Identity and Celebrity Culture

ISBN-13: 9780857854414 / Angielski / Miękka / 2014 / 200 str.

Helen Warner
cena 144,01 zł
(netto: 137,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 138,76 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Fashion on Television provides a comprehensive critical examination of the intersection between fashion, television and celebrity culture. The book brings together theoretical approaches to the symbolic force of television and fashion-forward programming on a global scale.Examining case studies such as Sex and the City, Gossip Girl, Ugly Betty and Mad Men, the book examines how TV has made style icons out of leading actresses and fashion-conscious consumers out of audiences. Using a varied methodology, including textual and contextual analysis, this study explores the cultural uses of onscreen fashion at the level of industry, text and intertext.Fashion on Television is essential reading for those seeking to understand the cultural function of costume in a television context. Written accessibly with a multi-disciplinary approach, it will appeal to students and scholars from film and media, fashion and cultural studies, to sociology and women's studies.

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Design > Fashion & Accessories
Social Science > Women's Studies
Performing Arts > Television - General
Wydawca:
Bloomsbury Academic
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780857854414
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
200
Waga:
0.29 kg
Wymiary:
22.86 x 15.49 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

This book is an incredibly important and timely contribution to the existing work on fashion theory and I would highly recommend it to anyone interested in not only fashion, but also television costume and screen cultures more generally. Warner presents a clear and convincing account of why fashion on television is important using a range of contemporary case studies that make this serious and scholarly book entertaining and accessible. Janice Miller, University of the Arts London, UK

Foreword by Pamela Church Gibson, Reader in Historical and Cultural Studies, London College of Fashion 1 Introduction: Approaching Fashion, Identity and Celebrity Culture PART I: Production Cultures and Industry Explanations of Contemporary Fashion Television2 The Place of Fashion Television in Cinema History: Industrial Discourse and Cultural Legitimacy 3 Costume Design, Practices and Production Cultures PART II: Textual Approaches to Fashion, Costume and Narrative4 Fashion, Costume and Narrative Tropes in TV Drama 5 Teen Fashion: Youth and Identity in Popular Teen Dramas 6 Fashioning the Past: Gender, Nostalgia and Excess in 'Quality' Period Drama PART III: Conceptualising Fashion and Celebrity Culture7 Fashioning Celebrity: Class, Tastemaking and Cultural Intermediaries8 Consuming Masculinity: Gender, Fashion and TV Celebrity9 Locating the Real: America Ferrera, Fashion, Ethnicity and Authenticity10 ConclusionBibliographyNotesIndex

Helen Warner is Lecturer in Media and Cultural Studies at University of East Anglia, UK.

Warner, Helen Helen Warner is Director of Daytime for ITV where ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia