• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Fashion: The Key Concepts » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Fashion: The Key Concepts

ISBN-13: 9781845204525 / Angielski / Miękka / 2009 / 396 str.

Jennifer Craik
Fashion: The Key Concepts Craik, Jennifer 9781845204525  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Fashion: The Key Concepts

ISBN-13: 9781845204525 / Angielski / Miękka / 2009 / 396 str.

Jennifer Craik
cena 189,54
(netto: 180,51 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 183,38
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Fashion is everywhere. It is one of the main ways in which we present ourselves to others, signaling what we want to communicate about our sexuality, wealth, professionalism, subcultural and political allegiances, social status, even our mood. It is also a global industry with huge economic, political and cultural impact on the lives of all of us who make, sell, wear or even just watch fashion. Fashion: the Key Concepts presents a clear introduction to the complex world of fashion. The aim throughout is to present a comprehensive but also accessible and provocative analysis. Readers will discover how the fashion industry is structured and how it thinks, the links between catwalk, celebrity branding, media promotion and mainstream retail, how clothes mean different things in different parts of the world, and how popular culture influences fashion and how fashion shapes global culture. Illustrated with a wealth of photographs, the text is further enlivened with over 30 detailed and rich case studies - ranging across topics as diverse as the meaning of black in fashion, the rise of celebrity branding, the cult of thinness, the politics of veiling, the eroticism of shoes and the power of cosmetics.
Features: * Boxed chapter overviews open each chapter
* Bullet points summarizing key ideas conclude each chapter
* Chapter discussions are illustrated with integrated case material
* Each chapter is supported by extended Case Studies
* Key words are highlighted in chapters and defined in an extensive Glossary
* Further Reading guides the reader to other literature
* A timeline of Fashion Milestones provides a chronology of major events in the history of fashion

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Design > Fashion & Accessories
Design > History & Criticism
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781845204525
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000082080
Ilość stron:
396
Waga:
1.06 kg
Wymiary:
25.15 x 20.32 x 3.05
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Glosariusz/słownik
Wydanie ilustrowane
Podręcznik

Craik's refreshing approach and lucid analysis of the complexities of dress and fashion theory provides essential reading. The author tackles many of those all too familiar dilemmas and questions about fashion's cultural significance with bravado. A panoramic and ambitious study of dress, in all its wider meanings and manifestations. Claire Wilcox, Senior Curator, Department of Furniture, Textiles & Fashion, V&A

ContentsIntroduction: Why Study Fashion? 1. The Fashion Impulse 2. The Eurocentric Fashion System3. Fashion Cycles, Symbols and Flows 4. Fashion, Body Techniques and Identity 5. Fashion, Aesthetics and Art 6. Fashion as a Business and Cultural Industry 7. Popular Culture and Fashion8. The Politics of Fashion Questions for Essays and Class Discussion Annotated Guide for Further Reading GlossaryFashion MilestonesBibliographyIndex

Jennifer Craik is professor and head of the Fashion Discipline at Queensland University of Technology, Australia. Her publications include Uniforms Exposed: From Conformity to Transgression (Berg, 2005) and Fashion: The Key Concepts (Berg, 2009).



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia