• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Explorations in Global Media Ethics » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Explorations in Global Media Ethics

ISBN-13: 9780415622851 / Angielski / Twarda / 2012 / 128 str.

Muhammad Ayish; Shakuntala Rao
Explorations in Global Media Ethics Muhammad Ayish Shakuntala Rao 9780415622851 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Explorations in Global Media Ethics

ISBN-13: 9780415622851 / Angielski / Twarda / 2012 / 128 str.

Muhammad Ayish; Shakuntala Rao
cena 707,28
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Studies of global media and journalism have repeatedly returned to discussions of ethics. This book highlights the difficulty that journalists encounter when establishing appropriate ethical practices and marks the pressing importance of global media ethics as a subject of current debate. A wide range of contributors -- both scholars and practitioners of journalism -- identify how changes in journalism practice, developments in new media technologies, legal regulations, and shifting patterns of ownership all play a role in creating ethical tensions for journalists, with some chapters in the book suggesting practical solutions to this pertinent issue. The growing need to faithfully represent other diverse cultural groups is also considered, with certain chapters discussing the impact that human rights, freedom and justice have upon journalistic decision making. Explorations in Global Media Ethics recognises that, with the escalation of globalisation and a public striving for honest quality media, journalists around the world face an increasing pressure to comply with and simultaneously satisfy diverse ethical practices at both a local and a more global level.The book sympathises with the position of the journalist and calls for greater consideration of his ambiguous role. This book was originally published as a special issue of Journalism Studies.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Journalism Studies
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415622851
Rok wydania:
2012
Numer serii:
000447890
Ilość stron:
128
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

Preface Bob Franklin  1. Introduction: Explorations in Global Media Ethics Muhammad Ayish and Shakuntala Rao  2. The Philosophy of Technology: Globalization and Ethical Universals Cliff G. Christians  3. Ethical Flourishing as Aim of Global Media Ethics Stephen J. A. Ward  4. Patriotism and Popularity in News: Tough choices facing Arab journalists Abeer Al Najjar  5. Morality in Media Ethics: Readings of Nursi’s theory of God’s attributes Abderrahmane Azzi  6. Television Reality Shows in the Arab World: The case for a ‘glocalized’ media ethics Muhammad Ayish  7. The ‘Local’ in Global Media Ethics Shakuntala Rao  8. Meanings of Responsibility and Freedom: Negotiating African perspectives in global media ethics Herman Wasserman  9. Journalism’s Moral Sentiments: Negotiating Between Freedom and Responsibility Lee Wilkins  10. Negotiating Global and Local Media Ethics: A case-study of how a local Dubai radio talk show covered the arrest of a couple for kissing in public James Piecowye

Muhammad Ayish is currently on leave as a media advisor at the National Media Council in Abu Dhabi, United Arab Emirates. He holds a doctoral degree in international communication and public diplomacy from the University of Minnesota, USA. He has authored/co-authored three books on Arab media andpublished over 60 articles in international journals on Arab broadcasting, women and media, and political communication. Shakuntala Rao is a Professor at the State University of New York, USA and has published extensively in Communication and interdisciplinary journals on South Asian journalism postcolonial theory, and media ethics. She received her PhD from the University of Massachusetts, Amherst, USA.

Rao, Shakuntala Herman Wasserman is a Professor of Media Studies a... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia