• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders

ISBN-13: 9781032198576 / Miękka / 2023 / 262 str.

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders  9781032198576 Taylor & Francis Ltd - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders

ISBN-13: 9781032198576 / Miękka / 2023 / 262 str.

cena 194,66 zł
(netto: 185,39 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 193,06 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This volume uncovers the colonial epistemologies which have long dominated the transfer of curriculum knowledge across nation states, and demonstrates how a historical approach to uncovering epistemological colonialism can inform an alternative, relational mode of knowledge transfer and negotiation within curriculum studies research.

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
Education > Comparative
Education > Curricula
Wydawca:
Taylor & Francis Ltd
Seria wydawnicza:
Studies in Curriculum Theory Series
ISBN-13:
9781032198576
Rok wydania:
2023
Ilość stron:
262
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

PART I Introduction

1: Historicizing Curriculum Knowledge Translation and Onto-Epistemic Coloniality
Weili Zhao, Thomas S. Popkewitz, and Tero Autio

PART II Comparative Reason and Curriculum Studies

2: Making the Scientific Self: A Location-Less Logic with Locations
Thomas S. Popkewitz

3: Itinerant Curriculum Theory: The "Heterotopian" Logic. Challenging Curriculum Involution, and Occidentosis
João M. Paraskeva

4: Modernity, Colonialism, and Translation: Historicizing China’s "Science" Making through Western Discourses/Epistemes
Weili Zhao and Yundan Zheng

PART III Curriculum as Alchemies of Making Subjects and Knowledge

5: Technology of Self as Curriculum Knowledge: The Making of Confucian Subjects and Its Revisitation in Modern Korean Education
Ji-Hye Kim

6: When Numbers Dictate Common Sense: Transnational’s Aspirations of a Global Curriculum
Melissa Andrade-Molina

7: Curriculum History as History of the Present: Between the Alchemy of Knowledge and the Fabrication of Subjects
Marcia Serra Ferreira

PART IV Curriculum Theory, and the Politics of Knowledge and Identity

8: Making Finnish Kinds of People: Curriculum Knowledge as an Amalgam of Science, Politics, and Secular Lutheranism in the Finnish Variant of Egalitarian Nordic Welfare Society
Tero Autio

9: Epistemicide in Curriculum Studies?: The Erasure of the Feminine and Beauty/Imagination/Emotion/Body/Intuition/Aesthetics/Artmaking
Donald S. Blumenfeld-Jones

10: Weaving Threads that Gesture beyond Modern-Colonial Desires for Mastery, Progress, and Universality
Vanessa Andreotti

PART V Multiculturalism as Curriculum Project and its Global Variations

11: Hybridization, Classification, and Transformations of Multiculturalism and Multicultural Education
Jie Qi, Jiyoung Seo-Cense, and Shengping Zhang

12: Assembling Saudi Al-nahda through Saudi Women
Jehan Abduljabbar and Jamie A. Kowalczyk

13: Historicizing an Epistemic Struggle between Anglo-Eurocentrism and an Indigenous Analytic within the Australian Curriculum
Stephen Kelly

Weili Zhao is Professor of Curriculum Studies in the Jing Hengyi School of Edication at the Hangzhou Normal University, China.

Thomas S. Popkewitz is Professor in the Department of Curriculum and Instruction at the University of Wisconsin-Madison, United States.

Tero Autio is Professor at the University of Tampere, Finland.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia