• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Entrepreneurship Ecosystem in the Middle East and North Africa (Mena): Dynamics in Trends, Policy and Business Environment » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Entrepreneurship Ecosystem in the Middle East and North Africa (Mena): Dynamics in Trends, Policy and Business Environment

ISBN-13: 9783319759128 / Angielski / Twarda / 2018 / 697 str.

Nezameddin Faghih; Mohammad Reza Zali
Entrepreneurship Ecosystem in the Middle East and North Africa (Mena): Dynamics in Trends, Policy and Business Environment Faghih, Nezameddin 9783319759128 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Entrepreneurship Ecosystem in the Middle East and North Africa (Mena): Dynamics in Trends, Policy and Business Environment

ISBN-13: 9783319759128 / Angielski / Twarda / 2018 / 697 str.

Nezameddin Faghih; Mohammad Reza Zali
cena 928,04 zł
(netto: 883,85 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 886,75 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This contributed volume explores and reveals the dynamics, strengths and weaknesses, trends and implications of entrepreneurship in the Middle East and North Africa (MENA) region.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Przedsiębiorczość
Political Science > Public Policy - Economic Policy
Business & Economics > Production & Operations Management
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Contributions to Management Science
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319759128
Rok wydania:
2018
Wydanie:
2018
Numer serii:
000451748
Ilość stron:
697
Waga:
1.19 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 3.96
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1.Introduction.- Part I. Institutional Environment and Entrepreneurs’ Motivations in MENA.- 2. In search of the ideal entrepreneurial ecosystem.- 3.Institutions and Entrepreneurship in MENA Countries.- 4. Entrepreneurial National Efficiency Based on GEM Data: Benchmarks for the MENA Countries.- 5. Increasing entrepreneurial impact in the MENA region.- 6. An Exploration into how Terrorism impacts Business Environment in MENA Region.- 7. Social Entrepreneurship Strategies by the Middle Eastern Governments: A Review.- 8. Entrepreneurial Ecosystem and Performance in Ira.- 9. Entrepreneurial ecosystems in Arabic countries: a recent overview.- Part II.- Gender and Entrepreneurship in MENA.- 10. Gender and Entrepreneurship: Recent developments in MENA (Middle East and North Africa).- 11. Explaining the Gender Gap in Entrepreneurial Propensity.- 12. Insights from female entrepreneurs in MENA countries: barriers and success factors.- 13. The impact of age and entrepreneurial age-based self-image on entrepreneurial competencies of male and female; evidence of GEM-Iran 2016 data.- 14. The role of culture and gender in e-commerce entrepreneurship: Three Jordan case studies.- 15. Regional Disparities in Entrepreneurship in Turkey with Respect to Gender Using a Regression of Pooling Cross Sections: 2006-2015.- 16. A Study on Micro Women Entrepreneurs in U.A.E.- Part III. Entrepreneurship and Economic Development in MENA.- 17. The Effect of Entrepreneurship on Economic Growth: A Panel Approach in MENA Countries.- 18. The Innovation-based Competitive Advantage in Oman’s Transition to Knowledge–Based Economy: Dynamics of Innovation for Promotion of Entrepreneurship.- 19. Dynamics of Entrepreneurship in Egypt: Assessing the Entrepreneurial Ecosystem Can Entrepreneurship Contribute to the Economic Development in Egypt?.-  20. Lessons from Abu Dhabi: The Road towards an Innovative Entrepreneurial Economy.- Part IV.- SMEs in MENA.- 21. Effectuation, Causation and the revised Uppsala Model: A Behavioral analysis of Iranian SMEs’ internationalization.- 22.Entrepreneurial competencies of SME owners: A comparative exploratory analysis between Iran and Italy.- 23. Management of Innovation in Micro, Small and Medium Enterprises in the Middle East and North Africa (MENA).Part V.  A comparative Study on the State of Women Entrepreneurship in the ECO Region: Women Entrepreneurial Intentions and Motivations in Iran, Pakistan, and Turkey.- 24.Business Environment in the Three Countries.- 25. Women Entrepreneurship in Iran, Pakistan, and Turkey, Based on GEM Data.- 26. Do Financial, Human, Social and Cultural Capital Matter?.- 27. Female Entrepreneurship, Internationalization, and Trade Liberalization in Iran, Pakistan, and Turkey.- 28. Conclusion and Recommendations.

Professor Nezameddin Faghih is the Chairholder of the UNESCO Chair in Entrepreneurship at the University of Teheran, and the Founding Editor-in-Chief of the Journal of Global Entrepreneurship Research (Springer). He has published more than 50 books and 100 research articles.

Dr. Mohammad Reza Zali is the Dean of the Faculty of Entrepreneurship at the University of Tehran. He has published 3 books and 23 research articles.

 This contributed volume explores and reveals the dynamics, strengths and weaknesses, trends and implications of entrepreneurship in the Middle East and North Africa (MENA) region. Presenting papers by respected experts in the field, it shares essential insights on the status quo of entrepreneurship and the opportunities and threats it faces in the MENA region. Topics range from development of entrepreneurial universities to international entrepreneurship, as well as emergent topics such as green entrepreneurship, sustainable entrepreneurship and youth entrepreneurship.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia