• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Enterprising Initiatives in the Experience Economy: Transforming Social Worlds » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Enterprising Initiatives in the Experience Economy: Transforming Social Worlds

ISBN-13: 9780415731331 / Angielski / Twarda / 2014 / 252 str.

Britta Timm Knudsen; Dorthe Refslund Christensen; Per Blenker
Enterprising Initiatives in the Experience Economy: Transforming Social Worlds Britta Timm Knudsen Dorthe Refslund Christensen Per Blenker 9780415731331 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Enterprising Initiatives in the Experience Economy: Transforming Social Worlds

ISBN-13: 9780415731331 / Angielski / Twarda / 2014 / 252 str.

Britta Timm Knudsen; Dorthe Refslund Christensen; Per Blenker
cena 730,17
(netto: 695,40 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 724,19
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Over the last decade, the close relationship between culture and economy - or the experience economy - has risen on the agenda. Although there is an established research field for analysing the economic impact of entrepreneurship, there is currently a limited amount of research that analyses the cultural impact and opportunity of entrepreneurship. Linking experience economy with enterprising behavior moves the term away from businesses' competitiveness and consumer behavior towards a more value-focused business in general. This ground-breaking book integrates entrepreneurship and empowerment into one central theme, drawing on research from both the social sciences (innovation, entrepreneurship, empowerment and activism) and the humanities (participatory culture, user-generated designs, creative networks). Enterprising Initiatives expands the definition of entrepreneurship beyond a primarily economic profit-seeking phenomenon to a broader understanding of enterprising behaviour based on an individual-opportunity nexus. Beyond social entrepreneurship, it explores a broad range of individual, collective and cooperative citizen initiatives under the umbrella of enterprising action.This innovative approach will be of great interest to scholars in entrepreneurship, social entrepreneurship, cultural entrepreneurship, cultural studies, and consumer culture, as well as for policy makers in public and local government, regional development and cultural event management.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Przedsiębiorczość
Business & Economics > New Business Enterprises
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Advances in Management and Business Studies
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415731331
Rok wydania:
2014
Numer serii:
000035334
Ilość stron:
252
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.11 x 15.75 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

'This stimulating collection releases enterprise and entrepreneurial initiative from their location in tired narratives of progress and worn-out ‘business as usual’/ ‘growth is good’ mantras. In a range of unexpected sites we are shown how intense events and collaborative experience are at the dynamic centre of performative and transformative processes that are widening our vision of economy and making new worlds.' - Katherine Gibson, Professor, Institute for Culture and Society, University of Western Sydney, Australia

1. Introduction: Entrepreneurship, Cultural Studies & Transformative Practice  Part I: Staging Capitalism 2. Can Flatpacks Save the World? Transforming CSR to Sustainability  3. Re-enchanting the Orange Feeling: Challenging the ideological heritage of a rock festival in virtual communities  4. Wishful making–eventmaking strategies in contemporary culture  Part II: Producing co-creation & empowerment  5. Turning participation around: Citizens’ initiatives and their Strategies  6. Do-It-Yourself urbanism and the (re-)claiming of culture as a catalyst of urban transformation  7. Sandpit Urbanism  8. The ill blogger as social entrepreneur  Part III Enterprising Learning and Design  9. Mundane Entrepreneurship  10. Momentary Perspectives in Entrepreneurial Learning  11. Entrepreneurial Education in the Process of Social Transformation: Challenges and Perspectives  12. Work Arounds and National Imperatives – Designing Culture as Practice and Policy  13. Towards an Experience-oriented Design Agenda

Britta Timm Knudsen is Associate Professor, Department of Aesthetics and Communication, Aarhus University, Denmark. Dorthe Refslund Christensen isAssociate Professor, Department of Aesthetics and Communication, Aarhus University, Denmark Per Blenker is Associate Professor, Interdisciplinary Community for Advanced Research in Entrepreneurship, Aarhus University, Denmark.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia