• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Engineering Legitimacy: How Institutional Entrepreneurs in E-Commerce Bring Fashion Companies Into the Digital Age » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Engineering Legitimacy: How Institutional Entrepreneurs in E-Commerce Bring Fashion Companies Into the Digital Age

ISBN-13: 9783319907062 / Angielski / Twarda / 2018 / 188 str.

Iva Petkova
Engineering Legitimacy: How Institutional Entrepreneurs in E-Commerce Bring Fashion Companies Into the Digital Age Petkova, Iva 9783319907062 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Engineering Legitimacy: How Institutional Entrepreneurs in E-Commerce Bring Fashion Companies Into the Digital Age

ISBN-13: 9783319907062 / Angielski / Twarda / 2018 / 188 str.

Iva Petkova
cena 200,77
(netto: 191,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Through the lens of the fashion industry, Iva Petkova explores not only how institutionalized organizations react and adapt to the rise of start-up outsiders, but also how these outside "disruptors" seek to cultivate legitimacy and win influence.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Social Science > Antropologia
Social Science > Sociology of Religion
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319907062
Rok wydania:
2018
Wydanie:
2018
Ilość stron:
188
Waga:
0.49 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.75
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Chapter 1 Introduction: Field transformations and institutional entrepreneurship in cultural industries

Chapter 2 New institutional entrepreneurs in the fashion industry

Chapter 3 Fashion Companies: Organizational Responses to managing innovation in E-Commerce practice

Chapter 4 The Evolution of Digital Moda as an institutional entrepreneur

Chapter 5 Digital Moda: institutionalizing legitimacy in the fashion industry

Chapter 6 The fruits of creative disruption: Influence Legitimacy and Tech Culture transfer to Fashion industry gatekeepers

Chapter 7 Ethnography at the Threshold: A Confessional on theory and method


Iva Petkova teaches Sociology at Ringling College of Art and Design, USA and is curriculum advisor for Social and Behavioral Sciences in the Liberal Arts Program. Her research areas include cultural sociology, the sociology of organizations, and emergent technologies.


Through the lens of the fashion industry, Iva Petkova explores not only how institutionalized organizations react and adapt to the rise of start-up outsiders, but also how these outside “disruptors” seek to cultivate legitimacy and win influence. In so doing, she reflects upon a longstanding question in the sociology of organizations and neo-institutional theory: How do institutionalized organizations in creative industries resolve the inherent conflict between art and commerce, particularly in a changing institutional environment? Engineering Legitimacy outlines the processes through which e-commerce and social commerce companies in fashion disturb and reconstruct the industry, crosscutting their technical field of expertise and looking to legitimize their innovative practice in the institutionally elaborated field of fashion. Through an analysis of the emerging culture of innovation collectively created by start-up outsider disruptors, this book contemplates how fashion-technology companies transform their moral narratives into acceptable commercial practice, legitimating a model of profound institutional change over the digital operations of fashion companies.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia