ISBN-13: 9788366491526 / Polski / broszurowa / 2021 / 268 str.
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go wplecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, anawet drugie śniadanie. Zpewnością każdy rodzic chciałby też umieścić wplecaku dziecka pewne kompetencje iumiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale zbiegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się zrzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów wmłodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy wzakresie kompetencji społecznych iemocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele zproponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści wpracy terapeutycznej zdziećmi ospecyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy wpracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów imateriałów zawartych wksiążce także do pracy indywidualnej (np. wpracy zemocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. Wdzisiejszym świecie, bogatym wnowe technologie iłączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane zpandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy wzespole, radzenia sobie zwłasnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów. Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy.
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go wplecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, anawet drugie śniadanie. Zpewnością każdy rodzic chciałby też umieścić wplecaku dziecka pewne kompetencje iumiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale zbiegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się zrzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów wmłodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy wzakresie kompetencji społecznych iemocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele zproponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści wpracy terapeutycznej zdziećmi ospecyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy wpracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów imateriałów zawartych wksiążce także do pracy indywidualnej (np. wpracy zemocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. Wdzisiejszym świecie, bogatym wnowe technologie iłączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane zpandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy wzespole, radzenia sobie zwłasnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów. Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy.