• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Emerging Multinationals in Emerging Markets » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Emerging Multinationals in Emerging Markets

ISBN-13: 9780521160186 / Angielski / Miękka / 2010 / 460 str.

Ravi Ramamurti
Emerging Multinationals in Emerging Markets Ravi Ramamurti 9780521160186  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Emerging Multinationals in Emerging Markets

ISBN-13: 9780521160186 / Angielski / Miękka / 2010 / 460 str.

Ravi Ramamurti
cena 244,14
(netto: 232,51 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 241,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Why have so many firms in emerging economies internationalized quite aggressively in the last decade? What competitive advantages do these firms enjoy and what are the origins of those advantages? Through what strategies have they built their global presence? How is their internationalization affecting Western rivals? And, finally, what does all this mean for mainstream international business theory? In Emerging Multinationals in Emerging Markets, a distinguished group of international business scholars tackle these questions based on a shared research design. The heart of the book contains detailed studies of emerging-market multinationals (EMNEs) from the BRIC economies, plus Israel, Mexico, South Africa, and Thailand. The studies show that EMNEs come in many shapes and sizes, depending on the home-country context. Furthermore, EMNEs leverage distinctive competitive advantages and pursue distinctive internationalization paths. This timely analysis of EMNEs promises to enrich mainstream models of how firms internationalize in today's global economy.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > International - General
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521160186
Rok wydania:
2010
Ilość stron:
460
Waga:
0.71 kg
Wymiary:
22.35 x 14.99 x 2.29
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

'… provides a starting point for future research, theoretically and empirically, on a number of important issues, among which are how EM MNEs successfully enter into the desired markets and compete against powerful counterparts from developed countries and what unique strategies and practices they adopt to leverage their strengths, mitigate their weaknesses, and foster their evolution in the increasingly integrated yet significantly differentiated world.' Administrative Science Quarterly

List of figures; List of tables; Abbreviations; List of contributors; Acknowledgements; Part I. Introduction: 1. Why study emerging market MNEs? Ravi Ramamurti; 2. Third world multinationals: a look back Louis T. Wells, Jr; 3. Theoretical aspects of MNEs from emerging markets Alan Rugman; 4. Does firm ownership matter? POEs vs. FOEs in the developing world Alice H. Amsden; Part II. Country Studies: 5. Chinese multinationals: emerging through new global gateways Peter Williamson and Ming Zeng; 6. Indian multinationals: generic internationalization strategies Ravi Ramamurti and Jitendra V. Singh; 7. Russian multinationals: natural resource champions Daniel J. McCarthy, Sheila M. Puffer and Oleg S. Vikhanski; 8. Brazilian multinationals: surfing the waves of internationalization Afonso Fleury and Maria Tereza Leme Fleury; 9. South African multinationals: building on a unique legacy Andrea Goldstein and Wilson Prichard; 10. Mexican multinationals: lessons from Cemex Donald R. Lessard and Rafel Lucea; 11. Thai multinationals: struggling to enter the big league Pavida Pananond; 12. Israeli multinationals: competing from a small open economy Yair Aharoni; Part III. Conclusions: 13. What have we learned about emerging-market MNEs? Ravi Ramamurti; Index.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia