• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Educational Journeys, Struggles and Ethnic Identity: The Impact of State Schooling on Muslim Hui in Rural China » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Educational Journeys, Struggles and Ethnic Identity: The Impact of State Schooling on Muslim Hui in Rural China

ISBN-13: 9783319570532 / Angielski / Twarda / 2017 / 211 str.

Xinyi Wu
Educational Journeys, Struggles and Ethnic Identity: The Impact of State Schooling on Muslim Hui in Rural China Wu, Xinyi 9783319570532 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Educational Journeys, Struggles and Ethnic Identity: The Impact of State Schooling on Muslim Hui in Rural China

ISBN-13: 9783319570532 / Angielski / Twarda / 2017 / 211 str.

Xinyi Wu
cena 201,72
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book examines how state schooling in China has economically, culturally, and ideologically had an impact on and gradually transformed a traditional Muslim Hui village in rural Northwestern China. By discussing the interpretation and appropriation of dominant educational discourse of "quality" in the rural context, it illustrates the dichotomies of poverty and prosperity, civility and uncivility, and religiosity and secularity as they are perceived and understood by teachers, parents and students. Based on an original ethnographic research conducted in a secondary school, it further touches upon Muslim Hui students' negotiations of filial, rural, and ethnoreligious identities when they struggle to seek a life of their own in the journey to prosperity. The book introduces audiences to multiple ways in which Muslim Hui students construct and negotiate identities through state schooling, especially the educational heterogeneity experienced by various Muslim youth. It also captures the changing rural-urban dynamic as state schooling continues to guide local formal educational activities as well as create tensions and confusions for both teachers and parents. Most importantly, the book challenges stereotypes about Muslim Hui students in Northwest China being assimilated into the mainstream culture by demonstrating how local Muslims live, study, pray, and fulfil the five pillars of Islam. It will be highly relevant to students and researchers in the fields of education, anthropology, sociology, and religious studies.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Early Childhood (Incl. Preschool & Kindergarten
Social Science > Ethnic Studies - Asian Studies
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspectiv
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319570532
Rok wydania:
2017
Wydanie:
2018
Numer serii:
000780623
Ilość stron:
211
Waga:
0.42 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.42
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Education for Ethnic Minorities: Policy and Discourses.- Chapter 3. The Dilemma of Compulsory Education.- Chapter 4: Discipline as Teaching: Construction of an Educated Identity .- Chapter 5. Aspiring to Change One’s Destiny: Cultural Inheritance in Time of Prosperity.- Chapter 6. Negotiating Schooling: An Unpredictable journey to Prosperity.- Chapter 7. Conclusion: Education for Muslim Hui Youth at a Crossroads.

Xinyi Wu is a lecturer at the Joseph H. Lauder Institute of Management & International Studies at University of Pennsylvania, USA. Her research involves ethnic minority education in rural China with special focuses on ethnic identity and education, access to education, and quality of education.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia