• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective

ISBN-13: 9789811599910 / Angielski / Miękka / 2020 / 95 str.

Joyce Kahembe; Liz Jackson
Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective Joyce Kahembe Liz Jackson 9789811599910 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective

ISBN-13: 9789811599910 / Angielski / Miękka / 2020 / 95 str.

Joyce Kahembe; Liz Jackson
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Comparative
Education > Testing & Measurement
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Springerbriefs in Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789811599910
Rok wydania:
2020
Wydanie:
2020
Numer serii:
000418478
Ilość stron:
95
Waga:
0.16 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.56
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction.- 2. Assessment in Education in Tanzania.- 3. The Importance of Conceptions.- 4. Assessment Conceptions and Practices.- 5. Conclusion.

Liz Jackson is Director of the Comparative Education Research Centre at the University of Hong Kong and an Associate Professor at the Faculty of Education. She is also President of the Philosophy of Education Society of Australasia. She previously worked in South Africa and the United Arab Emirates and has published several articles based on these contexts.

Joyce Kahembe is Principal Curriculum Designer and Developer at the Tanzania Institute of Education. She previously worked for the Ministry of Education and Science and Technology and the National Examinations Council of Tanzania. She holds a Ph.D. in Curriculum Studies from the University of Hong Kong.

This book examines teachers’ conceptions and practices of assessment in Tanzania. Adopting a sociocultural perspective, it reveals how Tanzanian teachers understand the role of assessment in relation to their classroom practices, community and other factors. The book determines that although teachers in Tanzania generally consider assessment to be useful for evaluating and monitoring learning, improving student performance and for accountability, their assessment practices are rarely seen as directly supporting student learning; it is not that teachers do not know how to implement the mandated assessment reforms. Instead, they are reluctant to adopt and embrace the reforms because they consider them to be contradictory to their teaching roles, and overly burdensome, if not implausible, given the physical, economic and cultural contexts of teaching and learning. 

This book argues that improving traditional assessments, rather than radically transforming them, can be more effective for cultivating practices that suit the physical, political, economic and cultural contexts of Tanzanian schools. Highlighting the significance of sociocultural factors in educators’ professional practices, while also illustrating the major challenges in implementing global reform agendas in diverse contexts, it is a valuable resource for educators and scholars interested in development and educational reform in African contexts.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia