• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Economies of Scale, Transport Costs and Location: Studies in Applied Regional Science Series » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Economies of Scale, Transport Costs and Location: Studies in Applied Regional Science Series

ISBN-13: 9780898380170 / Angielski / Twarda / 1979 / 206 str.

George Norman
Economies of Scale, Transport Costs and Location: Studies in Applied Regional Science Series Norman, George 9780898380170 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Economies of Scale, Transport Costs and Location: Studies in Applied Regional Science Series

ISBN-13: 9780898380170 / Angielski / Twarda / 1979 / 206 str.

George Norman
cena 403,47 zł
(netto: 384,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The presence of nonconvexities does severe damage to conventional theories of the firm and of the individual. The essential contribution of location theory, however, is in a world in which there are such nonconvexities. If resources are distributed evenly and the usual convexity assumptions made, then economic activity would be distributed evenly; there would be no concentration of pro duction. Thus the statement that is usually made, that the standard results carry over to a world in which there is spatial choice, is too weak and fails to capture the essence oflocation theory. Nevertheless, we must also concede that, while the introduction of the spatial dimension is interesting and fruitful when (perhaps only when) there are non convexities, space should not be thought of as a panacea whereby problems those associated with economies of scale, for example -can be made to disap pear. There is no guarantee, for example, that production units will be operated in convex regions of their total cost curves, even if they are constrained to oper ate in a 'space economy'. These considerations led to the conclusion that the role of spatial choice and the determinants of such choice would be best analysed by case study. This book is one such study. It is based on my doctoral dissertation at the University of Cambridge, fmanced by a grant from the Social Science Research Council."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - General
Business & Economics > Economics - General
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Studies in Applied Regional Science
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780898380170
Rok wydania:
1979
Wydanie:
1979
Numer serii:
000162799
Ilość stron:
206
Waga:
1.10 kg
Wymiary:
23.5 x 15.5
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1 Introduction.- 1.1 Introduction.- 1.2 Least Cost Theory.- 1.3 Central Place and Interdependence Theories.- 1.4 Other Approaches.- 1.5 Conclusion.- 2 Objectives of the Study.- 2.1 Introduction.- 2.2 Description of the Theoretical Model.- 2.3 Comparison with Planning Models.- 2.4 Objectives of the Study.- 3 Static Model Assuming Constant Returns to Scale.- 3.1 Introduction.- 3.2 Locational Framework, Production and Transport Activities.- 3.3 Disposal Activities.- 3.4 Constraints Imposed by Market Conditions.- 3.5 Costs.- 3.6 Specification of the Programming Problem.- 4 The Static Model with Increasing Returns.- 4.1 Introduction.- 4.2 Economies of Scale.- 4.3 Respecification of the Programming Problem: Part I.- 4.4 Quasi Production Activities.- 4.5 Total Production Costs for the Production Unit.- 4.6 Respecification of the Programming Problem: Part II.- 4.7 Combination of Production Activities.- 4.8 Computational Problems.- 5 Case Study—The Cement Industry.- 5.1 Introduction.- 5.2 Structure of the UK Industry.- 5.3 Cost Structure of the Industry.- 5.4 Spatial Characteristics of the Market Area.- 6 Solution of the Static Cement Study.- 6.1 Introduction.- 6.2 The Calculated Optimum for the Static Study.- 6.3 Sensitivity Analysis.- 6.4 Comparison of Actual and Calculated Distributions.- 6.5 Conclusion.- 7 The Multiperiod Version of the Model.- 7.1 Introduction.- 7.2 Restatement of the Objective.- 7.3 Decision Variables.- 7.4 Cost Parameters.- 7.5 Edge Effects Associated with Capital Costs.- 7.6 The Multiperiod Programming Problem.- 7.7 Case Study: Introduction.- 7.8 Market Area.- 7.9 Cost Estimates.- 7.10 Solution of the Multiperiod Model.- 8 A Competitive Model Assuming Free Entry.- 8.1 Introduction.- 8.2 The Model.- 8.3 Application to the Cement Study.- 8.4 Solution of the Model.- 8.5 The Model Assuming Elastic Demand.- 8.6 Solution Assuming Elastic Demand.- 8.7 Conclusions.- 9 Conclusions.- 9.1 Introduction.- 9.2 Programming Models and Planning.- 9.3 The Nature of Economies of Scale.- 9.4 Locational Influences: The Static Model.- 9.5 Locational Influences: The Multiperiod Model.- 9.6 The Competitive Model.- 9.7 The Importance of Transport Costs.- Appendices.- A Additional Notation for Chapter 3.- B Summary of United Nations (1963) Study Data.- C General Data for the U.K. and U.S. Cement Industries.- D Regional and County Analysis of Cement Deliveries (1965).- E Estimated Road Distances.- Notes.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia