• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Early Childhood and Compulsory Education: Reconceptualising the Relationship » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Early Childhood and Compulsory Education: Reconceptualising the Relationship

ISBN-13: 9780415687737 / Angielski / Twarda / 2012 / 240 str.

Peter Moss
Early Childhood and Compulsory Education: Reconceptualising the Relationship Moss, Peter 9780415687737 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Early Childhood and Compulsory Education: Reconceptualising the Relationship

ISBN-13: 9780415687737 / Angielski / Twarda / 2012 / 240 str.

Peter Moss
cena 707,28
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 680,04
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

What should be the relationship between early childhood and compulsory education? What can they learn from one another and by working together? The rapid expansion of early childhood education and care means that most children in affluent countries now have several years at pre-school before compulsory education. This raises an important question about the relationship between the two.  Whilst it's widely assumed that the former should prepare children for the latter, there are alternatives. This book contests the 'readying for school' relationship as neither self-evident nor unproblematic; and explores some alternative relationships, including a strong and equal partnership and the vision of a meeting place. In this ground-breaking book, Professor Peter Moss discusses the issue with leading early childhood figures - from Belgium, France, Italy, New Zealand, Norway, Sweden and the United States -who bring very different perspectives to this contentious relationship.  The book starts with an extended essay by Peter Moss, to which the other contributors are invited to respond critically, as well as offering their own thinking about the relationship between early childhood and compulsory education, both their current understandings and suggestions on future directions. Students, researchers and academics in the field of early childhood education will find this an insightful and timely text. But so too will their peers in compulsory education, since the book time and again raises searching questions about pedagogical purpose and practice in this sector.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Elementary
Education > Schools - Levels - Early Childhood (Incl. Preschool & Kindergarten
Education > Educational Policy & Reform
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Contesting Early Childhood
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415687737
Rok wydania:
2012
Numer serii:
000304583
Ilość stron:
240
Waga:
0.43 kg
Wymiary:
23.62 x 15.49 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Notes on contributors  Part One: Introductory essay  1. The relationship between early childhood and compulsory education: a properly political question  Part Two: Authors’ responses  2. A response from the co-author of ‘a strong and equal partnership’  3. A dialogue with the co-author of ‘the vision of a meeting place’  Part Three: Five other responses  4. Making a borderland of contested spaces into a meeting place: The relationship from a New Zealand perspective  5. From indifference to invasion: The relationship from a Norwegian perspective  6. David, Goliath and the ephemeral parachute: The relationship from a United States perspective  7. Bruno Ciari and ‘educational continuity’: The relationship from an Italian perspective   8. What if the Rich Child has Poor Parents? The relationship from a Flemish perspective  Part Four: Concluding Reflections  9. Citizens should expect more!  References

Peter Moss is Emeritus Professor of Early Childhood Provision at the Institute of Education, University of London, UK.

Moss, Peter Moss has been a researcher for many years at the T... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia