Wyszukiwanie zaawansowane
Kategorie
Kategorie BISAC
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Opinie
Pomoc
Załóż konto
Zaloguj się
Does Compliance Matter in Special Education?: Idea and the Hidden Inequities of Practice » książka
zaloguj się
|
załóż konto
koszyk
konto
szukaj
topmenu
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Kategorie główne
•
Nauka
[2946912]
•
Literatura piękna
[1852311]
więcej...
•
Turystyka
[71421]
•
Informatyka
[150889]
•
Komiksy
[35717]
•
Encyklopedie
[23177]
•
Dziecięca
[617324]
•
Hobby
[138808]
•
AudioBooki
[1671]
•
Literatura faktu
[228371]
•
Muzyka CD
[400]
•
Słowniki
[2841]
•
Inne
[445428]
•
Kalendarze
[1545]
•
Podręczniki
[166819]
•
Poradniki
[480180]
•
Religia
[510412]
•
Czasopisma
[525]
•
Sport
[61271]
•
Sztuka
[242929]
•
CD, DVD, Video
[3371]
•
Technologie
[219258]
•
Zdrowie
[100961]
•
Książkowe Klimaty
[124]
•
Zabawki
[2341]
•
Puzzle, gry
[3766]
•
Literatura w języku ukraińskim
[255]
•
Art. papiernicze i szkolne
[7810]
Kategorie szczegółowe BISAC
Does Compliance Matter in Special Education?: Idea and the Hidden Inequities of Practice
ISBN-13
: 9780807759011 / Angielski / Miękka / 2018 / 176 str.
Catherine Kramarczuk Voulgarides
Widoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.
Does Compliance Matter in Special Education?: Idea and the Hidden Inequities of Practice
ISBN-13
: 9780807759011 / Angielski / Miękka / 2018 / 176 str.
Catherine Kramarczuk Voulgarides
cena
164,83
(netto: 156,98 VAT: 5%)
Najniższa cena z 30 dni: 154,50
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.
Darmowa dostawa!
inne wydania
do przechowalni
Parametry
Spis treści
Kategorie:
Nauka
,
Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education
>
Special Education - General
Education
>
Educational Policy & Reform
Social Science
>
Discrimination
Wydawca:
Teachers College Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780807759011
Rok wydania:
2018
Numer serii:
000477958
Ilość stron:
176
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Preface
Acknowledgments
Introduction
What Is Disproportionality?
Technical Remedies for Addressing Disproportionality Through IDEA
The Limits of IDEA to Address Complex Inequities
Examining Compliance and Equity in Everyday Actions
Organization of the Book
Holding Ourselves Accountable for Inequity
Chapter 1. The Individuals with Disabilities Education Act: Enacting Equal Opportunity Through Procedural Compliance
Civil Rights for Students with Disabilities
Policy Implementation Within Local Contexts
The Limits of IDEA and Compliance
Chapter 2. Educational Opportunity and Racial Inequities in Special Education
Educational Opportunity Gaps and Disproportionality
Disproportionality Is Complex
Chapter 3. The Crucial Role of Educational Leadership
Leading for Equity
Enacting Change for Educational Equity
Chapter 4. Parental ""Power"" and IDEA
Social Reproduction and Educational Outcomes
Special Education and Opportunity Hoarding
Individual Remedies for Systemic Inequities
Chapter 5. The Logic of Compliance
Civil Rights Intent and Procedural Compliance
Solving Disproportionality Through the Logic of Compliance
The Limits of the Law
Conclusion: Moving Beyond the Compliance Paradigm
Does Compliance Matter in Special Education?
The Boundaries of the Compliance Paradigm
Challenging the Compliance Paradigm
What is the Answer to the Question?
Appendix A: Methodology
Fieldwork Details
Analysis Strategy
Site Selection and Positionality
Appendix B: State Performance Plan Indicators
Appendix C: Interview Protocols
District Staff Interview Protocol
Outside Adults Interview Protocol
Notes
References
Index
About the Author
Udostępnij
Czytaj nas na: