• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Dividing Classes: How the Middle Class Negotiates and Rationalizes School Advantage » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Dividing Classes: How the Middle Class Negotiates and Rationalizes School Advantage

ISBN-13: 9780415932974 / Angielski / Twarda / 2003 / 262 str.

Ellen A. Brantlinger; E. Brantlinger;Brantlinger Ell
Dividing Classes: How the Middle Class Negotiates and Rationalizes School Advantage Brantlinger, Ellen 9780415932974 Routledge Chapman & Hall - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Dividing Classes: How the Middle Class Negotiates and Rationalizes School Advantage

ISBN-13: 9780415932974 / Angielski / Twarda / 2003 / 262 str.

Ellen A. Brantlinger; E. Brantlinger;Brantlinger Ell
cena 707,28
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This text offers a first-hand ethnographic account to examine the relationship between social class structures and educational success. Instead of studying the historically marginalized lower classes, it asserts the need to look beyond poor peoples' values of dominant groups to explain the reproduction of social class. Drawing on interviews with 31 administrators, principals and teachers and 20 middle class mothers in a small Indian town in which the author lives, Ellen Brantlinger discovers the considerable power the middle class wields in determining school policy and practice to secure educational advantages for their children. With the insight gained from this perspective, the roots of increasingly conservative educational policy and the idea of class as an organizing category in education are critically examined.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Social Science > Popular Culture
Social Science > Antropologia - Kultury
Wydawca:
Routledge Chapman & Hall
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415932974
Rok wydania:
2003
Ilość stron:
262
Waga:
0.53 kg
Wymiary:
23.47 x 15.14 x 2.21
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"Dividing Classes forces us to confront perhaps the most troubling and least studied challenge to equitable schooling: Middle-class Americans' presumption that their own superiority accounts for their school success and the life chances that successful schooling brings. In her penetrating account of affluent, mostly liberal, mothers and education professionals, Brantlinger shows how powerfully the ideology of meritocracy undercuts the educational opportunities of low-income young people. Most important she illuminates how this undercutting works through the seemingly innocent, day-to-day talk and actions of middle-class Americans that consistently advantage society's already-advantaged young people." -- Jeannie Oakes, Presidential Professor of Educational Equity, UCLA
"Describes how members of the educated middle class act to secure the best of what schools have to offer for their own children and how they rationalize their actions." -- Journal of Economic Literature

Preface1. Class Position, Social Life, and School Outcomes2. Examining Social Class Reproduction at Micro and Emic Levels: A Critical, Interpretive Study3. Affluent Mothers Narrate Their Own and Other People's Children4. Conflicted Pedagogical and Curricular Perspectives of Middle Class Mothers5. Positions and Outlooks of Teachers at Different Schools6. Impact of Teacher Position on Divided Classes7. Succumbing to Demands: Administrators under Pressure8. School Board Perceptions of Policy and Power9. Conclusion: Choosing a Democratic, Communitarian Ethic for Schools and SocietyNotesReferencesSubject IndexAuthor Index

Ellen Brantlinger is Professor of Curriculum and Instruction at Indiana University, Bloomington.

Brantlinger, Ellen A. Brantlinger is Professor of Curriculum and Instruc... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia