• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing

ISBN-13: 9783039112968 / Angielski / Miękka / 2007 / 350 str.

Gotti, Maurizio
Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing Gotti, Maurizio 9783039112968 Verlag Peter Lang - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing

ISBN-13: 9783039112968 / Angielski / Miękka / 2007 / 350 str.

Gotti, Maurizio
cena 664,23
(netto: 632,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 660,65
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Winner of the Association for Business Communication Award for Distinguished Publication on Business Communication.
This book explores multiparty, multicultural interaction at international business meetings. It investigates discourse at an Italian company s meetings of its international distributors, conducted mainly in English and attended by participants from different countries in Europe, Asia and North America. Data come from audio recordings of the meetings, normally lasting two to three days, and are supplemented by the author s observations of the meetings. The study uses a series of approaches to analyze selected linguistic and interactional features, presenting an in-depth analysis and discussion of data extracts that draws on both qualitative and quantitative approaches. It highlights the way the main company speaker and some of the multilingual participants use discursive strategies to build common ground, to construct a cooperative business relationship or to negotiate or avert conflict. The study questions the role of cultural differences in approaching multicultural, multilingual meetings and argues that organizational roles, the business context and individual differences must also be considered."

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Foreign Language Study > English as a Second Language
Language Arts & Disciplines > Public Speaking & Speech Writing
Wydawca:
Verlag Peter Lang
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783039112968
Rok wydania:
2007
Wydanie:
Revised
Numer serii:
000294123
Ilość stron:
350
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
22.35 x 14.99 x 2.29
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

«In its empirical detailed linguistic analysis of multicultural, multilingual meeting interactions this volume provides a much needed stepping stone on the road towards a truly multidisciplinary agenda for business discourse analysis within a globalised economic context.» (Francesca Bargiela-Chiappini, English for Specific Purposes)

Contents: Success and Failure in Intercultural Interaction - Discourse and Business in an International Context and in the Business World - Methodology and Data Collection - Personal Pronouns: Ambiguity, Shifting Identities and Fluid Relationships - Specialized Lexis and the Nature of the Group - Evaluation: Building Consensus for Image and Strategy - Evaluation in Interchanges with Distributors: Managing Participation and Construing Roles - Frames and the Group.

The Author: Gina Poncini teaches English Business Communication at the University of Milan and Communication in Multilingual Business Contexts at the University of Lugano. Her research interests include business meetings, intercultural business communication, and tourism communication. She is currently Vice President Europe of the Association for Business Communication.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia