• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching

ISBN-13: 9781402019302 / Angielski / Twarda / 2004 / 263 str.

J. L. Van Der Linden; Peter Renshaw; Jos Van Der Linden
Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching Linden, Jos Van Den 9781402019302 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching

ISBN-13: 9781402019302 / Angielski / Twarda / 2004 / 263 str.

J. L. Van Der Linden; Peter Renshaw; Jos Van Der Linden
cena 403,47 zł
(netto: 384,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Contemporary researchers have analysed dialogue primarily in terms of instruction, conversation or inquiry. There is an irreducible tension when the terms 'dialogue' and 'instruction' are brought together, because the former implies an emergent process of give-and-take, whereas the latter implies a sequence of predetermined moves. It is argued that effective teachers have learned how to perform in this contradictory space to both follow and lead, to be both responsive and directive, to require both independence and receptiveness from learners. Instructional dialogue, therefore, is an artful performance rather than a prescribed technique. Dialogues also may be structured as conversations which function to build consensus, conformity to everyday ritualistic practices, and a sense of community. The dark side of the dialogic 'we' and the community formed around 'our' and 'us' is the inevitable boundary that excludes 'them' and 'theirs'. When dialogues are structured to build consensus and community, critical reflection on the bases of that consensus is required and vigilance to ensure that difference and diversity are not being excluded or assimilated (see Renshaw, 2002). Again it is argued that there is an irreducible tension here because understanding and appreciating diversity can be achieved only through engagement and living together in communities. Teachers who work to create such communities in their classrooms need to balance the need for common practices with the space to be different, resistant or challenging - again an artful performance that is difficult to articulate in terms of specific teaching techniques.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Learning Styles
Education > Educational Psychology
Education > Professional Development
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781402019302
Rok wydania:
2004
Wydanie:
2004
Ilość stron:
263
Waga:
0.56 kg
Wymiary:
25.2 x 15.85 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Introduction

Dialogic teaching, learning and instruction: Theoretical roots and analytical frameworks; Peter D. Renshaw

Part I: Dialogic Learning: Culture And Identity
Dialogic learning in the multi-ethnic classroom: Cultural resources and modes of collaboration; Ed Elbers and Mariëtte de Haan
Third space in cyberspace: Indigenous youth, new technologies and literacies; Cushla Kapitzke and Peter D. Renshaw
Making sense through participation: Social differences in learning and identity development; Geert ten Dam, Monique Volman and Wim Wardekker
Diverse voices, dialogue and intercultural learning in a second language classroom; Elizabeth Hirst and Peter D. Renshaw
Learning to plan: A study of reflexivity and discipline in modern pedagogy; Kerstin Bergqvist and Roger Säljö

Part II: Dialogic Learning: Multiple Perspectives On The Social Construction Of Knowledge
Studying peer interaction from three perspectives: The example of collaborative concept learning; Carla van Boxtel
Working together on assignments: Multiple analysis of learning events; Rijkje Dekker, Marianne Elshout-Mohr and Terry Wood
On participating in communities of practice: Cases from science classrooms; Sinikka Kaartinen and Kristiina Kumpulainen
Dynamics of coordination in collaboration; Gijsbert Erkens
The social regulation of cognition: From colour identification in the Stroop Task to classroom performances; Pascal Hugliet, Jean-Marc Monteil and Florence Dumas
Shared and unshared knowledge resources: The collaborative analysis of a classroom case by pre-service teachers; Angela M. O’Donnell

Epilogue
Notes on classroom practices, dialogicality, and the transformation of learning; Roger Säljö
Index



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia