• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Developing Object Concepts in Infancy: An Associative Learning Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Developing Object Concepts in Infancy: An Associative Learning Perspective

ISBN-13: 9781405187664 / Angielski / Miękka / 2008 / 160 str.

David H. Rakison; Gary Lupyan
Developing Object Concepts in Infancy: An Associative Learning Perspective Rakison, David H. 9781405187664 Wiley-Blackwell - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Developing Object Concepts in Infancy: An Associative Learning Perspective

ISBN-13: 9781405187664 / Angielski / Miękka / 2008 / 160 str.

David H. Rakison; Gary Lupyan
cena 261,61 zł
(netto: 249,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 258,93 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

We present a domain-general framework called constrained attentional associative learning to provide a developmental account for how and when infants form concepts for animates and inanimates that encapsulate not only their surface appearance but also their movement characteristics.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Elementary
Wydawca:
Wiley-Blackwell
Seria wydawnicza:
Monographs of the Society for Research in Child Development
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781405187664
Rok wydania:
2008
Numer serii:
000030588
Ilość stron:
160
Waga:
0.20 kg
Wymiary:
22.35 x 14.99 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Abstract vii.

I. Introduction 1.

Ii. A connectionist model for early learning about.

Animates and inanimates 30.

Iii. Simulations 1a, 1b, and 1c: the role of moving parts.

In forming representations of objects 36.

Iv. Simulations 2a and 2b: the role of moving parts.

In forming representations of an object presented in.

A category context 53.

V. Learning initial mappings between labels and object features:.

Simulations and experiments with infants 59.

Vi. Simulation 4: a model of rakison, 2005a:.

Animacy relations in causal events 72.

Vii. Simulation 5: a model of rakison, 2006:.

Animacy relations in noncausal events 80.

Viii. General discussion 85.

Appendix 99.

References 101.

Acknowledgments 110.

Commentary.

Associationist learning as a basis of knowledge in infancy.

Lisa m. Oakes 111.

Encountering concepts in context.

Arlene s. Walker–andrews 120.

Contributors 128.

Statement of editorial policy 129

David H. Rakison (D.Phil., University of Sussex, 1997) is an Associate Professor of Psychology at the Carnegie Mellon University. His research has focused on the development of categorization and induction in first years of life. In particular, he has studied when and how infants form representations for the various properties of animates and inanimates in the world. He has edited two books on early category and concept development.

Gary Lupyan is a graduate student in the Department of Psychology Carnegie Mellon University and the Center for the Neural Basis of Cognition. His main interest is in the effects of language on categorization, memory, and attention.

We present a domain–general framework called constrained attentional associative learning to provide a developmental account for how and when infants form concepts for animates and inanimates that encapsulate not only their surface appearance but also their movement characteristics. Six simulations with the same general–purpose architecture implement the features of the theory to model infant behavior in learning about objects motion trajectory, their causal role, their onset of motion, and the initial mapping between a label and a moving object. Behavioral experiments with infants tested novel hypotheses generated by the model, showing that verbal labels initially may be associated with specific features rather than overall shape. Implications of the framework and model are discussed in relation to the mechanisms of early learning, the development of the animate inanimate distinction, and the nature of development in the first years of life.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia