• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Designing Critical Literacy Education through Critical Discourse Analysis: Pedagogical and Research Tools for Teacher-Researchers » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Designing Critical Literacy Education through Critical Discourse Analysis: Pedagogical and Research Tools for Teacher-Researchers

ISBN-13: 9780415810593 / Angielski / Twarda / 2013 / 186 str.

Rebecca Rogers; Melissa Mosley Wetzel
Designing Critical Literacy Education through Critical Discourse Analysis: Pedagogical and Research Tools for Teacher-Researchers Rogers, Rebecca 9780415810593 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Designing Critical Literacy Education through Critical Discourse Analysis: Pedagogical and Research Tools for Teacher-Researchers

ISBN-13: 9780415810593 / Angielski / Twarda / 2013 / 186 str.

Rebecca Rogers; Melissa Mosley Wetzel
cena 780,44
(netto: 743,28 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 730,42
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Uniquely bringing together discourse analysis, critical literacy, and teacher research, this book invites teacher educators, literacy researchers, and discourse analysts to consider how discourse analysis can be used to foster critical literacy education. It is both a guide for conducting critical discourse analysis and a look at how the authors, alongside their teacher education students, used the tools of discourse analysis to inquire into, critique, and design critical literacy practices. Through an intimate look at the workings of a university teacher education course and the discourse analysis tools that teacher-researchers use to understand their classrooms, the book provides examples of both pre-service teachers and teacher educators becoming critically literate. The context-rich examples highlight the ways in which discourse analysis aids teachers decision-making in the moment and reflections on their practice over time. Readers learn to conduct discourse analysis as they read about critical literacy practices at the university level.

Designed to be interactive, each chapter features a guide for conducting critical discourse analysis that includes step-by-step procedures for four approaches (narrative, critically oriented, multimodal), sample analyses, and additional readings and resources. By attending to the micro-interactions as well processes that unfold across time, the book illustrates the power and potential of discourse analysis as a pedagogical and research tool.

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Literacy
Education > Professional Development
Education > Student Life & Student Affairs
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415810593
Rok wydania:
2013
Ilość stron:
186
Waga:
0.47 kg
Wymiary:
23.62 x 15.75 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"The authors offer a 'multi-layered text': if readers are interested in critical literacy or teacher research they should 'read the book'; if readers are 'short on time' to learn how to do critical discourse analysis they should 'read the appendices'. This blend of theory and practice should be welcomed by new teachers, who always want to know what to do and how to do it, as well as veteran teachers, who realize the necessity of theory to understanding. Summing Up: Recommended. Graduate, research, and professional collections." - R.R. Sherman, emeritus, University of Florida, in CHOICE, April 2014

Preface 1. Designing Critical Literacy Education through Critical Discourse Analysis 2. Inside the Design of our Teaching and Research 3. Narrating Literacy, Identity and Culture: Narrative Analysis 4. Inquiry into Linguistic Diversity: Discourse Analysis through the Building Tasks 5. Developing Racial Literacy: Critical Discourse Analysis 6. Performing Literacy: Multimodal Discourse Analysis 7. Conclusions

Rogers, Rebecca Rebecca G. Rogers, MD
President, American Urog... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia