• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Designer as Ethnographer » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2952079]
• Literatura piękna
 [1850969]

  więcej...
• Turystyka
 [71058]
• Informatyka
 [151066]
• Komiksy
 [35579]
• Encyklopedie
 [23181]
• Dziecięca
 [620496]
• Hobby
 [139036]
• AudioBooki
 [1646]
• Literatura faktu
 [228729]
• Muzyka CD
 [379]
• Słowniki
 [2932]
• Inne
 [445708]
• Kalendarze
 [1409]
• Podręczniki
 [164793]
• Poradniki
 [480107]
• Religia
 [510956]
• Czasopisma
 [511]
• Sport
 [61267]
• Sztuka
 [243299]
• CD, DVD, Video
 [3411]
• Technologie
 [219640]
• Zdrowie
 [100984]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2281]
• Puzzle, gry
 [3363]
• Literatura w języku ukraińskim
 [258]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8020]
Kategorie szczegółowe BISAC

Designer as Ethnographer

ISBN-13: 9783659275937 / Angielski / Miękka / 2012 / 396 str.

White P J
Designer as Ethnographer White P J 9783659275937 LAP Lambert Academic Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Designer as Ethnographer

ISBN-13: 9783659275937 / Angielski / Miękka / 2012 / 396 str.

White P J
cena 353,37
(netto: 336,54 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 352,54
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This book contributes to two domains. Firstly, it identifies and develops an understanding of the essence of design ethnography, and a process by which designers can harness ethnographic methods for the purposes of design practice. Secondly, it provides an example of a designer ethnographic approach to product design for older people, producing insights and product design requirements for cooking and heating products. The research involved design ethnographic fieldwork over twelve months within the homes of forty older adult participants across Ireland and from various socio-economic groups. Personas, design requirements, and concepts were produced, which allowed the researcher to reflect on the role of design ethnographer and inform future practice. Insights into product requirement were deep and far reaching, revealing important and diverse health and wellbeing needs to be addressed for older people in domestic products. A methods and process framework is formulated for conducting future design ethnography, from fieldwork and data analysis to design practice.

This book contributes to two domains. Firstly, it identifies and develops an understanding of the essence of design ethnography, and a process by which designers can harness ethnographic methods for the purposes of design practice. Secondly, it provides an example of a designer ethnographic approach to product design for older people, producing insights and product design requirements for cooking and heating products. The research involved design ethnographic fieldwork over twelve months within the homes of forty older adult participants across Ireland and from various socio-economic groups. Personas, design requirements, and concepts were produced, which allowed the researcher to reflect on the role of design ethnographer and inform future practice. Insights into product requirement were deep and far reaching, revealing important and diverse health and wellbeing needs to be addressed for older people in domestic products. A methods and process framework is formulated for conducting future design ethnography, from fieldwork and data analysis to design practice.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Methodology
Wydawca:
LAP Lambert Academic Publishing
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783659275937
Rok wydania:
2012
Dostępne języki:
Angielski
Ilość stron:
396
Waga:
0.58 kg
Wymiary:
22.922.9 x 15.222.9 x 15.2 x 2
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Dr. P.J. White is a lecturer in Product Design at the Department of Design Innovation, National University of Ireland Maynooth. He has extensive experience in Product Design, innovating for small to multi-national businesses. His academic interests include person centric design research by way of understanding behaviours, methods and processes.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia