• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Designed to Sell: The Evolution of Modern Merchandising and Display » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Designed to Sell: The Evolution of Modern Merchandising and Display

ISBN-13: 9781032474755 / Angielski / Miękka / 2023 / 208 str.

Alessandra Wood
Designed to Sell: The Evolution of Modern Merchandising and Display Alessandra Wood 9781032474755 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Designed to Sell: The Evolution of Modern Merchandising and Display

ISBN-13: 9781032474755 / Angielski / Miękka / 2023 / 208 str.

Alessandra Wood
cena 194,66 zł
(netto: 185,39 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 191,37 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Designed to Sell presents an engaging account of mid-twentieth century department store design and display in America from the 1930s to the 1960s.

Designed to Sell presents an engaging account of mid-twentieth-century department store design and display in America from the 1930s to the 1960s. It traces the development of postwar philosophies of retail design that embodied aesthetics and function and new modes of merchandise display, resulting in the emergence of a new type of industrial designer.



The evolution of aesthetics in department stores during this period reflected larger cultural shifts in consumer behaviour and lifestyle. Designed to Sell explores these changes using five key case studies and original archival sources to reveal the link between designers and consumption beyond the design of individual objects. It argues that design is not simply connected to retail consumption, but that it is capable of controlling how and where customers shop and what they are drawn to purchase.



This book contextualises this discussion and brings it up to date for students and scholars interested in design, retail, and interior history.

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Architecture > Interior Design - Lighting
Architecture > Budynki użyteczności publicznej
Business & Economics > Industries - Retailing
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Interior Design
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032474755
Rok wydania:
2023
Dostępne języki:
Ilość stron:
208
Waga:
0.39 kg
Wymiary:
23.4 x 15.6
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Introduction



Scope and Thesis



Vocabulary



Chapter Organization



Note on Sources





 



1 Setting the Stage: Design and Display at the Turn of the Twentieth Century



Merchandising at the Turn of the Century



Spectacle and the Museumification of Displays



Display Men, Window Dressers, and the First Merchandisers



Display Before Visual Merchandising: "Scientific Selling"





 



2 The Development of Visual Merchandising



Professionalization of Interior Display



The Introduction of "Visual Merchandising"







 



3 Downtown Remodeling: Implementing New Conversations



Selling Modernism



Raymond Loewy and The Foley Brothers Department Store



Gimbels Gets The Raymond Loewy "Magic Touch"





 



4 The Challenge of Efficiency in a Specialty Shop



Differences in Display: Merchandising in Upscale Specialty Stores



Neiman Marcus, 1941 and 1953





 



5 Seeing Change: The "Personality" of a Store



Early Suburban Branch Locations



"Informality" at Neiman Marcus, Preston Center



Raymond Loewy Associates’ "Community" Building





 



6 "Image Building" In the Shopping Center, the 1960s



From Small-Town Store to National Retailer: The J.C. Penney Company



Together Under One Roof: The NorthPark Mall





 



Conclusion

Alessandra Wood is a design historian with an eye towards the future. She received her PhD in History of American Civilization at the University of Delaware, her MA in History of Design and Decorative Arts from Parsons, The New School for Design, and her BA in History of Art from Johns Hopkins University. A lover of design history and theory, she is obsessed with applying that knowledge to understand what makes products beautiful, useful, and successful, and what inspires people to love those products. With expertise in scaling design processes, she has a refined eye for style, and strives to make art and design accessible to all. Her current role as Vice President of Style at Modsy has allowed her work on the compelling challenge of reimagining the way we design our homes. In her free time, Alessandra is an adjunct professor of design history and theory.





Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia