• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Demarketing » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Demarketing

ISBN-13: 9780415816489 / Angielski / Miękka / 2013 / 240 str.

Nigel Bradley
Demarketing Nigel Bradley 9780415816489  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Demarketing

ISBN-13: 9780415816489 / Angielski / Miękka / 2013 / 240 str.

Nigel Bradley
cena 241,85
(netto: 230,33 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 236,70
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

We all understand the basic principles underpinning marketing activity: to identify unfulfilled needs and desires and boost demand for the solutions a product is offering. The mantra is always "sell more." De-marketing tries for the very opposite. Why would a company actively try to decrease demand?

There are many good reasons to do so: a firm cannot supply large enough quantities, or wants to limit supply to a region of narrow profit margin. Or, crucially, to discourage undesirable customers: those that could be bad for brand reputation, or in the case of the finance sector, high risk. De-marketing can yield effective solutions to these issues, effectively curtailing demand yet (crucially) not destroying it. Nevertheless, the fundamental negativity of de-marketing strategies often causes organisations to hide them from view and, as a result, they are rarely studied.

This then is the first book to cast light on the secretive, counterintuitive world of de-marketing, deconstructing its mysteries and demonstrating how to incorporate them into a profit-driven marketing plan. A selection of thought leaders in strategic marketing mix theory with illustrative global cases, providing insight into how these strategies have been employed in practice and measuring their successes and failures. It s a must-read for any student or researcher that wants to think differently about marketing."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Reklama i promocja
Business & Economics > Marketing - General
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415816489
Rok wydania:
2013
Ilość stron:
240
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
23.11 x 15.49 x 2.03
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"Editors Bradley and Blythe (UK academicians) do an excellent job identifying situations that call for a "demarketing" strategy. Using well-chosen case studies, the authors show how demarketing can play an important role in a company’s quest for a "profit-driven" marketing plan. The final chapter provides compelling discussion of the murky boundaries that separate general demarketing and selective demarketing (e.g., a multi-product company reducing demand across its entire portfolio versus reducing demand for a single item).  Though the concept of demarketing had its roots in the 1970s (in what Philip Kotler and Sidney Levy termed "overfull demand"), it has received very little attention since then.  This volume does much to help better understand demarketing, its limitations, and its potential.  This in itself is a genuine contribution to the literature. Summing Up: Highly recommended. Students at all levels; researchers; practitioners; general readers." - N  A. Govoni, Babson College in CHOICE May 2014

1. De-Marketing: An overview of the antecedents and current status of the discipline  2. Synchromarketing  3. Synchromarketing: Demarketing Places  4. Demarketing in a Wicked Problem Context – The Case of Cocaine  5. Counter-Marketing Case Studies 6. General Demarketing  7. General Demarketing Case Study: TRAT  8. Selective Demarketing: A Value Destructive Approach  9. Selective Demarketing: Frizzell Insurance 10. Ostensible Demarketing: the Power of Prohibition  11. Case Study: Ostensible Demarketing: British Airways Tells Britons "Don’t Fly"  12. Unintentional Demarketing  13. Unintentional Demarketing in Higher Education  14. Demarketing and Marketing: A Conceptual Discussion



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia