• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Decolonizing Educational Assessment: Ontario Elementary Students and the Eqao » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Decolonizing Educational Assessment: Ontario Elementary Students and the Eqao

ISBN-13: 9783030274641 / Angielski / Miękka / 2020 / 255 str.

Ardavan Eizadirad
Decolonizing Educational Assessment: Ontario Elementary Students and the Eqao Eizadirad, Ardavan 9783030274641 Springer International Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Decolonizing Educational Assessment: Ontario Elementary Students and the Eqao

ISBN-13: 9783030274641 / Angielski / Miękka / 2020 / 255 str.

Ardavan Eizadirad
cena 361,42
(netto: 344,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 346,96
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book examines the history of standardized testing in Ontario leading to the current context and its impact on racialized identities, particularly on Grade 3 students, parents, and educators. Using a theoretical argument supplemented with statistical trends, the author illuminates how EQAO tests are culturally and racially biased and promote a Eurocentric curriculum and way of life privileging white students and those from higher socio-economic status. This book spurs readers to further question the use of EQAO standardized testing and challenges us to consider alternative models which serve the needs of all students. 

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Evaluation & Assessment
Education > Schools - Levels - Early Childhood (Incl. Preschool & Kindergarten
Political Science > Public Policy - Social Policy
Wydawca:
Springer International Publishing
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030274641
Rok wydania:
2020
Wydanie:
2019
Ilość stron:
255
Waga:
0.32 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.45
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

 

1. My Spiritual Journey as an Educator

2. Elementary EQAO Standardized Testing on the Bubble- To Eliminate or Maintain?
3. Royal Commission on Learning and the Birth of EQAO and the Accountability Movement in Ontario
4. Inequality of Opportunity- Experiences of Racialized and Minoritized Students
5. Symbiotic Relationship between Curriculum, Tyler Rationale, and EQAO Standardized Testing
6. EQAO Results and School Rankings
7. Understanding the Research Approach and the Data
8. Invisible Scars and Traumatizing Effects of Standardized Testing: Voices of Grade 3 Children, Parents, and Educators
9. External Assessment as Stereotyping
10. Decolonizing Educational Assessment Models 

Ardavan Eizadirad holds a PhD from the Department of Curriculum, Teaching, and Learning at Ontario Institute for Studies in Education (OISE) at the University of Toronto, Canada. He is an educator with the Toronto District School Board and a community activist with non-profit organizations Youth Association for Academics, Athletics, and Character Education in the Jane and Finch community and Amadeusz in Toronto, Canada. 

This book examines the history of standardized testing in Ontario leading to the current context and its impact on racialized identities, particularly on Grade 3 students, parents, and educators. Using a theoretical argument supplemented with statistical trends, the author illuminates how EQAO tests are culturally and racially biased and promote a Eurocentric curriculum and way of life privileging white students and those from higher socio-economic status. This book spurs readers to further question the use of EQAO standardized testing and challenges us to consider alternative models which serve the needs of all students. 



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia