ISBN-13: 9788383354491 / Polski / twarda z obwolutą / 328 str.
Popis literackiego kunsztu autora Kwartetu aleksandryjskiego - kanonada szokujących epizodów, brawurowy styl, istne tsunami obsceniczności i mrocznych tajemnicHerbert Śmierć Gregory zniknął, pozostawiając po sobie w obskurnym londyńskim hotelu dziennik, który znalazł początkujący pisarz Lawrence Lucifer. Notatki te opisują barwną grupę osobników: intelektualistów pławiących się w zdeprawowanej egzystencji, literatów i artystów opętanych miłostkami, chuciami oraz pragnieniem stworzenia czegoś nowego. Zaspokajają oni dzikie potrzeby – tak ciała, jak i umysłu – staczając się zarazem w mroczną otchłań…Lawrence Durrell, napisawszy swoją kontrowersyjną debiutancką powieść Czarna księga, określił ją jako „oburęczną napaść na literaturę w wykonaniu młodego gniewnego lat trzydziestych”, za sprawą której po raz pierwszy usłyszał własny głos. Książka, napisana eksperymentalnym stylem właściwym ówczesnej epoce, jest jednak – za sprawą stylistycznej błyskotliwości i bezpardonowej przenikliwości – dziełem, które warto przeczytać także dziś ze względu na jego niekwestionowaną oryginalność.„Popis dzikiej, namiętnej, wybornie krzykliwej, ostentacyjnej ekstrawagancji… Ociekający odważną erotyką, fertyczną makabrą, nierzadko też przednim humorem. Przede wszystkim zaś innowacyjny w zakresie stylu oraz słownictwa”.„Observer”
Popis literackiego kunsztu autora Kwartetu aleksandryjskiego - kanonada szokujących epizodów, brawurowy styl, istne tsunami obsceniczności i mrocznych tajemnicHerbert Śmierć Gregory zniknął, pozostawiając po sobie w obskurnym londyńskim hotelu dziennik, który znalazł początkujący pisarz Lawrence Lucifer. Notatki te opisują barwną grupę osobników: intelektualistów pławiących się w zdeprawowanej egzystencji, literatów i artystów opętanych miłostkami, chuciami oraz pragnieniem stworzenia czegoś nowego. Zaspokajają oni dzikie potrzeby – tak ciała, jak i umysłu – staczając się zarazem w mroczną otchłań…Lawrence Durrell, napisawszy swoją kontrowersyjną debiutancką powieść Czarna księga, określił ją jako „oburęczną napaść na literaturę w wykonaniu młodego gniewnego lat trzydziestych”, za sprawą której po raz pierwszy usłyszał własny głos. Książka, napisana eksperymentalnym stylem właściwym ówczesnej epoce, jest jednak – za sprawą stylistycznej błyskotliwości i bezpardonowej przenikliwości – dziełem, które warto przeczytać także dziś ze względu na jego niekwestionowaną oryginalność.„Popis dzikiej, namiętnej, wybornie krzykliwej, ostentacyjnej ekstrawagancji… Ociekający odważną erotyką, fertyczną makabrą, nierzadko też przednim humorem. Przede wszystkim zaś innowacyjny w zakresie stylu oraz słownictwa”.„Observer”