• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Cultures of Mass Tourism: Doing the Mediterranean in the Age of Banal Mobilities » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Cultures of Mass Tourism: Doing the Mediterranean in the Age of Banal Mobilities

ISBN-13: 9780754672135 / Angielski / Twarda / 2009 / 192 str.

Pons, Pau Obrador
Cultures of Mass Tourism: Doing the Mediterranean in the Age of Banal Mobilities Pons, Pau Obrador 9780754672135 ASHGATE PUBLISHING GROUP - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Cultures of Mass Tourism: Doing the Mediterranean in the Age of Banal Mobilities

ISBN-13: 9780754672135 / Angielski / Twarda / 2009 / 192 str.

Pons, Pau Obrador
cena 731,67
(netto: 696,83 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

With more than 230 million international tourists a year, the Mediterranean region is the largest tourist destination in the world. This book outlines that its economic importance is matched by its significance as a cultural and aesthetic phenomenon. Through a series of ethnographic insights into some of the key sites of mass Mediterranean tourism, it focuses on package tourists' experiences of the serial, banal and depthless spaces that are mushrooming along the coast and the enchantments, dissolutions and dreams that saturate them. Moving away from the notion of authentic places corrupted by mass tourism, the book shows how new forms and spaces are made and remade by the mobilities and performances of locals, workers and tourists. Finally, the book looks at the complex materialities of mass tourism and the many networks that make it possible.

Kategorie:
Nauka, Biologia i przyroda
Kategorie BISAC:
Social Science > Antropologia - Kultury
Social Science > Human Geography
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Wydawca:
ASHGATE PUBLISHING GROUP
Seria wydawnicza:
New Directions in Tourism Analysis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780754672135
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
192
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.27
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

'This collection offers refreshing new perspectives. Exploring the mix between steady routines and the carnevalesque, as well as the skills of handling fleeting transnational encounters, it shows how important it is to take what may seem as the banalities of tourist life very seriously. The result is a fascinating cultural analysis of contemporary life.' Orvar Lofgren, University of Lund, Sweden 'Tourism in the Mediterranean has never received the academic treatment it truly deserves - until now. This book is theoretically astute, substantively rich and spatially diverse. A perfect research tool or teaching text.' Adrian Franklin, University of Tasmania, Australia 'Cultures of Mass Tourism excellently brings out the significance of bodies, beaches and the banal to the making and remaking of the complex and corrupted Mediterranean, the world's largest destination for international visitors.' John Urry, Lancaster University, UK 'The volume represents a nexus of cultural anthropology and human geography and is an excellent addition to existing literature on the cultural anthropology and geography of tourism, and brings the literature up to date with timely examples and current references...a highly enjoyable read.' Annals of Tourism Research

Dr Pau Obrador Pons is a lecturer in geography at the University of Sunderland, Dr Mike Crang is Reader in the Department of Geography, Durham University. and Dr Penny Travlou is a Research Fellow in the OPENspace Research Centre at Edinburgh College of Arts, UK.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia