• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Culture and Identity in a Muslim Society » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Culture and Identity in a Muslim Society

ISBN-13: 9780195310030 / Angielski / Twarda / 2007 / 384 str.

Gary S. Gregg
Culture and Identity in a Muslim Society Gary S. Gregg 9780195310030 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Culture and Identity in a Muslim Society

ISBN-13: 9780195310030 / Angielski / Twarda / 2007 / 384 str.

Gary S. Gregg
cena 179,54 zł
(netto: 170,99 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 175,33 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

In the last fifteen years, psychologists have rediscovered culture and its influence on emotion, thought, and self. Many researchers have come to the conclusion that the world's cultures can be ranked according to the degree to which they are individualist or collectivist, with Western cultures falling at the individualist end and non-Western cultures at the collectivist end. These scholars argue that while individualist cultures give rise to "independent" selves, leading Westerners to think and act autonomously, collectivist cultures foster "interdependent" selves, leading non-Westerners, embedded in social-relationships, to think and act relationally.

Culture and Identity in a Muslim Society presents an alternative to the individualist- collectivist approach to identity. Unlike most psychological and anthropological studies of culture and self, Gary Gregg's work directly investigates individuals, using "study of lives"-style interviews with young adults living in villages and small towns in southern Morocco. Analyzing these young adults' life-narratives, Gregg builds a theory of culture and identity that differs from prevailing psychological and anthropological models in important respects. In contrast to modernist theories of identity as unified, the life-narratives show individuals to articulate a small set of shifting identities. In contrast to post-modern theories that claim people have a kaleidoscopic multiplicity of fluid identities, the narratives show that the identities are integrated by repeated use of culturally-specific self-symbols, metaphors, and story-plots. Most importantly, the life-narratives show these young Moroccans' self-representations to be pervasively shaped by the volatile cultural struggle between Western-style "modernity" and authentic Muslim "tradition."

Offering a new approach to the study of identity, the volume will be of interest to cross-cultural psychologists, anthropologists, scholars of Middle-East societies, and researchers specializing in the study of lives.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Social Psychology
Social Science > Antropologia - Kultury
Social Science > Ethnic Studies - General
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Seria wydawnicza:
Series in Culture, Cognition, and Behavior
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195310030
Rok wydania:
2007
Numer serii:
000307212
Ilość stron:
384
Waga:
0.65 kg
Wymiary:
23.47 x 16.38 x 2.31
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

a creative contribution to the existing researches on Muslim societies

Gregg, Gary S. GARY S. GREGG is a personality psychologist, curre... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia