• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Cultural Theory and Popular Culture » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Cultural Theory and Popular Culture

ISBN-13: 9781032484082 / Angielski / Miękka / 2024 / 346 str.

John Storey
Cultural Theory and Popular Culture John Storey 9781032484082 Taylor & Francis Ltd - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Cultural Theory and Popular Culture

ISBN-13: 9781032484082 / Angielski / Miękka / 2024 / 346 str.

John Storey
cena 214,14 zł
(netto: 203,94 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 201,44 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

In this tenth edition of his award-winning introduction, John Storey presents a clear and critical survey of competing theories of, and various approaches to, popular culture. Its breadth and theoretical unity, exemplified through popular culture, means that it can be flexibly and relevantly applied across a number of disciplines.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Popular Culture
Social Science > Socjologia
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Taylor & Francis Ltd
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032484082
Rok wydania:
2024
Ilość stron:
346
Wymiary:
24.6 x 17.4
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Praise for the previous editions:

This classic text explains how we can use cultural theory to understand the kaleidoscope of popular culture that surrounds us and shapes our lives. It is an outstandingly clear, beautifully written and authoritative book - and its breadth and depth will spark connections for old and new readers alike. 

Professor Jo Littler, City, University of London, UK 

Since its first publication in 1993 this has been my go-to introduction to cultural theory and popular culture. In part, this is because Storey writes with admirable clarity and concision but also because it is broad-ranging and full of useful and insightful examples that help students see how theory works in practice. Other reasons for choosing this as a course book are that it is constantly updated to take account of developments in cultural studies and that it is linked to a reader in which students can explore some of the texts that are discussed and illustrated in this book.

Dr David Walton, Universidad de Murcia, Spain

Preface  Acknowledgements  Publisher’s acknowledgements  1. What is popular culture?  2. The ‘culture and civilization’ tradition  3. Culturalism into cultural studies  4. Marxisms  5. Psychoanalysis  6. Structuralism and post-structuralism  7. Class and class struggle  8. Gender and Sexuality  9. ‘Race’, racism and representation  10. Postmodernism  11. The materiality of popular culture  12. The politics of the popular  13. Culture and nature  Bibliography  Index

John Storey is Emeritus Professor of Cultural Studies at the Centre for Research in Media and Cultural Studies at the University of Sunderland, UK. He has published widely on cultural theory, popular culture, consumption, and utopianism. He is the author of numerous books, including Theories of Consumption (Routledge, 2017), Radical Utopianism and Cultural Studies: On Refusing to be Realistic (Routledge, 2019), and Consuming Utopia: Cultural Studies and the Politics of Reading (Routledge, 2022), and Consumption (Routledge 2023). He is also editor of The Making of English Popular Culture (Routledge, 2016) and Cultural Theory and Popular Culture: A Reader (Routledge, 2019).



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia