• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Cultural Studies of Lego: More Than Just Bricks » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Cultural Studies of Lego: More Than Just Bricks

ISBN-13: 9783030326630 / Angielski / Miękka / 2019 / 357 str.

Rebecca Hains; Sharon Mazzarella
Cultural Studies of Lego: More Than Just Bricks Hains, Rebecca C. 9783030326630 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Cultural Studies of Lego: More Than Just Bricks

ISBN-13: 9783030326630 / Angielski / Miękka / 2019 / 357 str.

Rebecca Hains; Sharon Mazzarella
cena 112,95
(netto: 107,57 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 107,92
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The chapters' in-depth analyses of topics including LEGO films, marketing tactics, play sets, novelizations, and fans offer compelling insights relevant to those interested in the LEGO brand and broader trends in the children's popular culture market alike.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > General
Social Science > Popular Culture
Social Science > Children's Studies
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030326630
Rok wydania:
2019
Wydanie:
2019
Ilość stron:
357
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.98
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Introduction - Rebecca Hains & Sharon R. Mazzarella.- SECTION ONE:  LEGO AS Media Text.- In a “Justice” League of their Own: Transmedia Storytelling and Paratextual Reinvention in LEGO’s Animated Tales - Lincoln Geraghty (Reader, Media & Performing Arts, University of Portsmouth, United Kingdom).- Lego Batman as a Gateway Commodity Intertext - Matthew McAllister (Professor, Communications, Penn State University), Jared LaGroue (Ph.D. Candidate, Communications, Penn State University).- Everything is Awesome When You’re Part of a List: The Flattening of Distinction in Post-Ironic LEGO Media - Ari Mattes (Lecturer, University of Notre Dame, Australia).- LEGO Porn: A Perverse and Knowing Pleasure - Shannon Brownlee (Assistant Professor, Cinema & Media Studies/Gender & Women’s Studies, Dalhousie University, Canada).- SECTION TWO: Growing up with LEGO.- Creating a Bricktacular Experience: An Examination of American Legoland Resort through the Lens of Gender, Social Class and Play - Kimberly Wilmot Voss (Associate Professor, Journalism, University of Central Florida).- You’re Never Too Old for LEGO:  Mobilizing Adult Fans of LEGO.- Nancy A. Jennings (Associate Professor, Communication, University of Cincinnati) - Matthew Szekeresh (M.A. Student, Communication, University of Cincinnati).- “Not Enough of the LEGOs are Marked ‘Girls'”: The Implications of the Gendered Marketing of LEGO Toys - Rebecca Hains (Professor, Media & Communication, Salem State University), Jennifer Shewmaker (Professor, Psychology, Abilene Christian University).- “Storm in a Toybox:” The Public Discourse over LEGO Friends, the Cultural Construction of Gender, and the Role of Academic Gender Research - Sharon R. Mazzarella (Professor, Communication Studies, James Madison University).- SECTION THREE: The Politics of Representation in the LEGO Franchise.- Yellow is White Unless Otherwise Stated: The Missing Fine Print in the LEGO Universe - Guillermo Avila-Saavedra (Associate Professor, Media & Communication, Salem State University).- A License to Diversify: How Media Franchising Challenges the “Universal” LEGO Mini-Figure - Derek Johnson (Associate Professor, Media & Cultural Studies, University of Wisconsin).- The Man behind the Mask: Masculinity in LEGO Batman - Kyra Hunting (Assistant Professor, Journalism & Media, University of Kentucky).- The Representation of Animals in LEGO building sets and media - Debra Merskin (Professor, Journalism & Communication, University of Oregon)


Rebecca C. Hains is Professor of Media and Communication at Salem State University, USA. The author of Growing Up With Girl Power: Girlhood on Screen and in Everyday Life (2012) and The Princess Problem: Guiding Our Girls Through the Princess-Obsessed Years (2014), her research appears in scholarly anthologies and journals including Feminist Media Studies, Popular Communication, and Girlhood Studies.

Sharon R. Mazzarella is Professor of Communication Studies at James Madison University, USA. She is the author of Girls, Moral Panic and News Media: Troublesome Bodies (2020), and the editor or co-editor of seven academic collections. She also edits “Mediated Youth,” a series of cutting-edge books on cultural studies of youth.


This collection examines LEGO from an array of critical and cultural studies approaches, foregrounding the world-renowned brand's ideological power and influence. Given LEGO’s status as the world’s largest toy manufacturer and a transnational multimedia conglomerate, Cultural Studies of Lego: More Than Just Bricks considers LEGO media's cultural messages; creativity with and within LEGO artifacts; and diversity within the franchise, including gender and race representation. The chapters’ in-depth analyses of topics including LEGO films, marketing tactics, play sets, novelizations, and fans offer compelling insights relevant to those interested in the LEGO brand and broader trends in the children’s popular culture market alike.




Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia