• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Cultural Studies and Anti-Consumerism » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Cultural Studies and Anti-Consumerism

ISBN-13: 9780415669368 / Angielski / Twarda / 2011 / 286 str.

Jo Littler; Jr. Sam Binkley
Cultural Studies and Anti-Consumerism Jo Littler Sam, Jr. Binkley 9780415669368 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Cultural Studies and Anti-Consumerism

ISBN-13: 9780415669368 / Angielski / Twarda / 2011 / 286 str.

Jo Littler; Jr. Sam Binkley
cena 707,28 zł
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Anti-consumerism has become a conspicuous part of contemporary activism and popular culture, from 'culture jams' and actions against Esso and Starbucks, through the downshifting and voluntary simplicity movements, the rise of ethical consumption and organic and the high profile of films and books like Supersize Me and No Logo. A rising awareness of labor conditions in overseas plants, the environmental impact of intensified consumer lifestyles and the effects of neo-liberal privatization have all stimulated such popular cultural opposition. However, the subject of anti-consumerism has received relatively little theoretical attention - particularly from cultural studies, which is surprising given the discipline's historical investments in extending radical politics and exploring the complexities of consumer desire. This book considers how the expanding resources of contemporary cultural theory might be drawn upon to understand anti-consumerist identifications and practices; how railing against the social and cultural effects of consumerism has a complex past as well as present; and it pays attention to the interplays between the different movements of anti-consumerism and the particular modes of consumer culture in which they exist. In addition, as well as 'using' cultural studies to analyse anti-consumerism, it also asks how such anti-consumerist practices and discourse challenges some of the presumptions and positions currently held in cultural studies. This book was previously published as a special issue of Cultural Studies.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Business & Economics > Customer Relations
Business & Economics > Purchasing & Buying
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415669368
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
286
Waga:
0.59 kg
Wymiary:
23.37 x 15.49 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

1. Introduction: Cultural Studies and Anti-Consumerism: A Critical Encounter  Jo Littler and Sam Binkley  2. Young Women and Consumer Culture: An Intervention Angela McRobbie  3. Against the commodification of everything: Anti-consumerist cultural studies in the age of ecological crisis  Jeremy Gilbert  4. ‘Alternative Hedonism, Cultural Theory and the Role of Aesthetic Revisioning’ Kate Soper  5. Tackling Turbo Consumption: An interview Juliet Schor and Jo Littler  6. Liquid Consumption: Anti-Consumerism and the Fetishized De-Fetishization of Commodities  Sam Binkley  7. The elusive subjects of neoliberalism: Beyond the analytics of governmentality  Clive Barnett, Nick Clarke, Paul Cloke and Alice Malpass  8. Consuming the Campesino: Fair Trade Marketing between Recognition and Romantic Commodification  Matthias Zick Varul  9. Alternative realities: downshifting narratives in contemporary lifestyle television  Lyn Thomas  10. Fourth worlds and neo-Fordism: American Apparel and the cultural economy of consumer anxiety Jo Littler and Liz Moor  11. Consuming Authenticity: From Outposts of Difference to Means of Exclusion  Sharon Zukin  12. Fashioning Social Justice through Political Consumerism, Capitalism, and the Internet Michele Micheletti and Dietlind Stolle  13. The Quandaries of Consumer-Based Labor Activism: A Low-Wage Case Study  Andrew Ross

Sam Binkley is Associate Professor of Sociology at Emerson College, USA. He is author of Getting Loose: Lifestyle Consumption in the 1970s (2007) and is currently working on a book on neoliberalism and happiness.

Jo Littler is Senior Lecturer in Media and Cultural Studies at Middlesex University, UK. She is co-editor (with Roshi Naidoo) of The Politics of Heritage: The Legacies of ‘Race’ (2005) and author of Radical Consumption? Shopping for Change in Contemporary Culture (2009).

Littler, Jo Jo Littler is Senior Lecturer in Media and Cultura... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia