• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Cultural Conflict and Struggle: Literacy Learning in a Kindergarten Program » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Cultural Conflict and Struggle: Literacy Learning in a Kindergarten Program

ISBN-13: 9780820437576 / Angielski / Miękka / 2003 / 162 str.

Patricia Ruggiano Schmidt; Joe L. Kincheloe; Janice A. Jipson
Cultural Conflict and Struggle: Literacy Learning in a Kindergarten Program Kincheloe, Joe L. 9780820437576 Lang, Peter, Publishing Inc. - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Cultural Conflict and Struggle: Literacy Learning in a Kindergarten Program

ISBN-13: 9780820437576 / Angielski / Miękka / 2003 / 162 str.

Patricia Ruggiano Schmidt; Joe L. Kincheloe; Janice A. Jipson
cena 111,60
(netto: 106,29 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 110,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This story began in an educational setting where two children who were physically and culturally different experienced conflict on a daily basis. Peley s family emigrated from Cambodia and Vietnam, Raji s from Bombay. Both children struggled throughout their first year of formal education in a predominately white suburban school district. Social and academic problems developed during work and play, formal literacy learning, holidays and celebrations, and home/school communications. Their teacher, Ms. Starr, also struggled as she tried to understand the two children and their families, watching helplessly as Peley and Raji became isolated in the kindergarten program. At the end of this compelling account, specific classroom recommendations are offered to present and future educators."

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Early Childhood (Incl. Preschool & Kindergarten
Psychology > General
Religion > General
Wydawca:
Lang, Peter, Publishing Inc.
Seria wydawnicza:
Rethinking Childhood. Vol. 5
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780820437576
Rok wydania:
2003
Wydanie:
Revised
Numer serii:
000270407
Ilość stron:
162
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
22.35 x 15.24 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"A wonderful example of how qualitative research can ground such abstract concepts as multiculturalism, diversity, and inclusion in the everyday lives of children and educators. Schmidt's skillfully constructed ethnography of how a girl named Peley and a boy named Raji experience kindergarten is a must read for everyone concerned about a quality education for all." (Robert Bogdan, Professor of Cultural Foundations of Education and Sociology, Syracuse University)
"Patricia Schmidt has completed an important study of the struggles that young second-language learners face in becoming literate in school. The poignant story of Peley's and Raji's kindergarten year reminds us once again of the importance of cultural sensitivity and cultural responsiveness in literacy instruction." (Kathryn H. Au, Professor of Literacy Instruction, University of Hawaii and 1997 President for the National Reading Conference)

The Author: Patricia Ruggiano Schmidt, an early childhood and reading teacher for twenty-five years, earned her doctorate in Reading and Language Arts from Syracuse University. Cultural Conflict and Struggle: Literacy Learning in a Kindergarten Program rooted from her dissertation, which received recognition from the International Reading Association in 1994. Dr. Schmidt is Assistant Professor in the Education Department at Le Moyne College, New York, where her research, teaching and service revolve around literacy and multicultural education. In 1996, Dr. Schmidt was honored with the Le Moyne College Matteo Ricci Award for her work and achievements related to campus diversity.

Schmidt, Patricia Ruggiano After more than 20 years of teaching in public sch... więcej >
Kincheloe, Joe L. Joe L. Koncheloe teaches at Brooklyn College and P... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia