• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Crossing Confessional Boundaries: The Patronage of Italian Sacred Music in Seventeenth-Century Dresden » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Crossing Confessional Boundaries: The Patronage of Italian Sacred Music in Seventeenth-Century Dresden

ISBN-13: 9780195178319 / Angielski / Twarda / 2006 / 528 str.

Mary E. Frandsen
Crossing Confessional Boundaries: The Patronage of Italian Sacred Music in Seventeenth-Century Dresden Frandsen, Mary E. 9780195178319 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Crossing Confessional Boundaries: The Patronage of Italian Sacred Music in Seventeenth-Century Dresden

ISBN-13: 9780195178319 / Angielski / Twarda / 2006 / 528 str.

Mary E. Frandsen
cena 440,67 zł
(netto: 419,69 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 424,31 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Shortly after assuming the Saxon throne in 1656, Lutheran Elector Johann Georg II (r. 1656-80) replaced the elder Kapellmeister Heinrich Schutz with younger Italian Catholic composers. Seemingly overnight, sacred music in the most modern Italian style, first by Vincenzo Albrici (1631-90/96) and later by Giuseppe Peranda (ca. 1625-75) supplanted the more traditional Schutzian sacred concerto and Spruchmotette, effecting a change in musical and spiritual life both within the walls of the Dresden court and beyond.

Drawing on extensive research in primary source materials, Frandsen explores the elector's "Italianization" of the Hofkapelle with castrati and other Italian virtuosi, and examines the larger confessional conflict that gripped the city of Dresden and its implications for the Catholic-leaning elector's musical agenda. She then examines the Latin texts set by Albrici and Peranda, a body of works dominated by expressions of mystical devotion typical of the repertoire then heard in Italy. However, drawing upon recent studies of the phenomenon of "new piety" in seventeenth-century Lutheranism, Frandsen locates these texts squarely within the realm of contemporary Lutheran spirituality, and demonstrates their congruity with devotional materials used by Lutherans since the mid-sixteenth century. In her discussion of the sacred concertos of Albrici and Peranda, she takes the concept of musica pathetica as a point of departure, and also explores the formal and stylistic relationships between the Roman motet and the new sacred concerto in Dresden. Finally, with the help of liturgies recorded in court diaries, she reintegrates this music into its original performance environment, and demonstrates how tightly the works of these Italians were woven into the Gospel-determined thematic fabric of the services celebrated during the church year.

A fascinating account of the uneasy alliance of two confessions at the prominent seventeenth-century court of Dresden, this book provides fresh insights into a neglected but influential repertoire. Frandsen's research will be of interest to scholars and students interested in Baroque music, the intellectual and cultural history of European courts, the history of liturgy and church history, and the Early Modern era in general.

Kategorie:
Religia
Kategorie BISAC:
Music > Religious - Christian
Music > Instruction & Study - Theory
Music > History & Criticism - General
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195178319
Rok wydania:
2006
Ilość stron:
528
Waga:
0.90 kg
Wymiary:
23.62 x 16.26 x 4.06
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

Mary Frandsen's remarkable book is a landmark study in the history of 17th century German court music culture. One would hope that it will lead to many follow up studies on this neglected half-century.

Frandsen, Mary E. Mary Frandsen is a member of the music faculty at ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia