• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Creating Market Socialism: How Ordinary People Are Shaping Class and Status in China » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Creating Market Socialism: How Ordinary People Are Shaping Class and Status in China

ISBN-13: 9780822340362 / Angielski / Miękka / 2007 / 238 str.

Carolyn L. Hsu
Creating Market Socialism: How Ordinary People Are Shaping Class and Status in China Hsu, Carolyn L. 9780822340362 Duke University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Creating Market Socialism: How Ordinary People Are Shaping Class and Status in China

ISBN-13: 9780822340362 / Angielski / Miękka / 2007 / 238 str.

Carolyn L. Hsu
cena 120,90
(netto: 115,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 108,66
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

In the midst of China's post-Mao market reforms, the old status hierarchy is collapsing. Who will determine what will take its place? In "Creating Market Socialism," the sociologist Carolyn L. Hsu demonstrates the central role of ordinary people--rather than state or market elites--in creating new institutions for determining status in China. Hsu explores the emerging hierarchy, which is based on the concept of "suzhi," or quality. In suzhi ideology, human capital and educational credentials are the most important measures of status and class position. Hsu reveals how, through their words and actions, ordinary citizens decide what jobs or roles within society mark individuals with suzhi, designating them "quality people."

Hsu's ethnographic research, conducted in the city of Harbin in northwestern China, included participant observation at twenty workplaces and interviews with working adults from a range of professions. By analyzing the shared stories about status and class, jobs and careers, and aspirations and hopes that circulate among Harbiners from all walks of life, Hsu reveals the logic underlying the emerging stratification system. In the post-socialist era, Harbiners must confront a fast-changing and bewildering institutional landscape. Their collective narratives serve to create meaning and order in the midst of this confusion. Harbiners collectively agree that "intellectuals" (scientists, educators, and professionals) are the most respected within the new social order, because they contribute the most to Chinese society, whether that contribution is understood in terms of traditional morality, socialist service, or technological and economic progress. Harbiners understand human capital as an accurate measure of a person's status. Their collective narratives about suzhi shape their career choices, judgments, and child-rearing practices, and therefore the new practices and institutions developing in post-socialist China.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Antropologia - Kultury
Social Science > Social Classes & Economic Disparity
Social Science > Socjologia
Wydawca:
Duke University Press
Seria wydawnicza:
Politics, History, and Culture
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780822340362
Rok wydania:
2007
Numer serii:
000238528
Ilość stron:
238
Waga:
0.33 kg
Wymiary:
23.32 x 16.43 x 1.45
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Hsu, Carolyn L. Carolyn L. Hsu is Associate Professor of Sociology... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia