• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Creating Competitive Markets: The Politics of Regulatory Reform » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Creating Competitive Markets: The Politics of Regulatory Reform

ISBN-13: 9780815751151 / Angielski / Miękka / 2007 / 368 str.

Marc K. Landy; Martin A. Levin; Martin Shapiro
Creating Competitive Markets: The Politics of Regulatory Reform Landy, Marc K. 9780815751151 Brookings Institution Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Creating Competitive Markets: The Politics of Regulatory Reform

ISBN-13: 9780815751151 / Angielski / Miękka / 2007 / 368 str.

Marc K. Landy; Martin A. Levin; Martin Shapiro
cena 145,44
(netto: 138,51 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 145,44
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Promoting competition has been a leading theme of public policy over the past 30 years. In the United States, the movement began in the 1970s with efforts to rewrite the rules for aviation, trucking, and telecommunications. Since then, many other industries have come in for similar treatment, with banking, securities, agriculture, and energy heading the list. This trend is often described as "deregulation," but "market design" is a better term. Promoting competition is not just about removing legal controls and then getting out of the way. It also requires that policymakers consciously design new markets, often with significant rules and regulations to promote efficiency. In Creating Competitive Markets: The Politics and Economics of Regulatory Reform, leading experts from academia, government, and the private sector evaluate more than a dozen efforts at market design. The contributors to this volume analyze a broad range of sectors, including airlines, electricity, education, and pensions. They examine developments in Canada, the United Kingdom, and Japan, as well as the United States. In each case, the authors ask three critical questions: Can markets be designed? How significant are the impediments to competition found in different sectors? And how do the politics of market design shape the policies that result? Taken together, these chapters help explain why few recent cases of market design have proven to be as unambiguously successful or as relatively uncontroversial as the deregulation of trucking, airlines, and telecommunications. They also provide valuable lessons for future participants in the never-ending process of market construction and redesign. Rich in analysis and detail, Creating Competitive Markets is essential reading for anyone interested in regulatory politics and policy. Contributors include John Cioffi (University of California-Riverside), Darius Gaskins (Norbridge, Inc.), Jacob Hacker (Yale University), Udi Helman (Federal Energy Regulatory Commission), Frederick Hess (American Enterprise Institute), Edward Iacobucci (University of Toronto), Alan Jacobs (University of British Columbia), Michael Levine (New York University), Jonathan Macey (Yale University), Richard O'Neill (Federal Energy Regulatory Commission), Eric Patashnik (University of Virginia), Andrew Rich (City College of New York), Peter Schuck (Yale University), Steven Teles (Yale University), Michael Trebilcock (University of Toronto), Steven Vogel (University of California-Berkeley), Graham Wilson (University of Wisconsin), and Ralph A. Winter (University of British Columbia).

Kategorie:
Inne
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Free Enterprise & Capitalism
Political Science > Labor & Industrial Relations
Business & Economics > Commercial Policy
Wydawca:
Brookings Institution Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780815751151
Rok wydania:
2007
Ilość stron:
368
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
22.71 x 15.39 x 2.51
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Landy, Marc K. Marc K. Landy is professor of political science at... więcej >
Levin, Martin A. Martin A. Levin is a professor at Brandeis Univers... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia