• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Corporate Social Responsibility and Shell in Ireland: A Thin Veneer » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Corporate Social Responsibility and Shell in Ireland: A Thin Veneer

ISBN-13: 9781443832212 / Twarda / 2011 / 202 str.

Francis O’Donnell
 - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Corporate Social Responsibility and Shell in Ireland: A Thin Veneer

ISBN-13: 9781443832212 / Twarda / 2011 / 202 str.

Francis O’Donnell
cena 205,33 zł
(netto: 195,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 198,25 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Francis O’ Donnell is an ecologist and business graduate from the Republic of Ireland. His current area of interest is the development of Corporate Social Responsibility (CSR). He considers culture a serious impediment to CSR’s potential to reduce social and environmental conflict in an Irish context. He is acutely aware that Multinational Corporations and national Governments often overlook stakeholder inclusiveness due to self interest. However, he argues that CSR offers those with business interests, social interests and environmental interests a space to come together and adopt better models to reduce conflict.His first book, Corporate Social Responsibility and Shell in Ireland: A Thin Veneer evaluates Shell’s stated commitments to society and the environment in Ireland. It also explores how weak regulation and political facilitation may have influenced Shell to act as poor corporate citizens there. He believes that the absence of proper frameworks to robustly evaluate an organisations commitment to wider society may result in some organisations adopting an à la carte attitude to CSR in general. He points to the lack of NGO’s in Ireland to monitor political processes and regulation. If the status quo remains, he believes that a platform currently exists whereby Multi National Corporations, especially those in the petrochemical industry, may perceive Ireland as a soft option to exploit business interests at the expense of key stakeholder groups and wider society as a whole.This book is useful in provoking discussion on these issues at undergraduate, postgraduate and executive levels. It can be used in courses on leadership, corporate responsibility, ethics, public policy, business and organizational behaviour. It is particularly suitable to classes which cover leadership, ethical decision-making, stakeholder engagement and change management.Key themes that emerge throughout the book include community engagement, the meaning of consultation with a community, the nature of leadership, the importance of planning, and ultimately the meaning of responsible behaviour in both a corporate and government context. The book deals with issues of relative power and accountability, and explores the boundaries of a company’s responsibilities to a community fractured by its presence.

Kategorie:
Inne
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Etyka w biznesie i odpowiedzialność społeczna
Business & Economics > International - General
Business & Economics > Development - Sustainable Development
Wydawca:
Cambridge Scholars Publishing (RJ)
ISBN-13:
9781443832212
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
202
Oprawa:
Twarda


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia