• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities

ISBN-13: 9783030672775 / Angielski / Miękka / 2021 / 82 str.

Rosita Capurro
Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities Rosita Capurro 9783030672775 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Corporate Environmental Strategies and Value Creation: Challenges and Opportunities

ISBN-13: 9783030672775 / Angielski / Miękka / 2021 / 82 str.

Rosita Capurro
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Green Business
Technology & Engineering > Environmental - General
Science > Environmental Science (see also Chemistry - Environmental)
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
SpringerBriefs in Business
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030672775
Rok wydania:
2021
Wydanie:
2021
Numer serii:
000413098
Ilość stron:
82
Waga:
0.14 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.48
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1 Introduction

References

 

2 The environmental dimension: Role and scope in the strategic formula

2.1 The environmental dimension in the studies on corporate social responsibility

2.2 The analysis of factors affecting environmental strategy

2.2.1 The drivers of environmental strategy

2.2.2 The levels of strategy

2.2.3 The activity sector

2.2.4 The strategic horizon

2.3 The environmental dimension in the strategic formula

References

 

3 The environmental dimension: Role and scope in the strategic management

process

3.1 The environmental dimension in the studies on strategic management process

3.2 A multi-dimensional approach for the strategic management of environmental

dimension

3.3 The strategic management process of environmental dimension

3.4 The strategic management process of environmental dimension: a supporting tool

References

 

4 The environmental dimension: Role and scope in the performance

measurement and control system

4.1 The environmental dimension in the studies on performance measurement and

control system

4.2 The Global and Italian practices in the performance measurement and control of

environmental dimension

4.3 The environmental performance measurement and control system

4.5. The environmental performance measurement and control system: value drivers

and indicators

References

 

5 Conclusions

References

Rosita Capurro is Associate Lecturer at the University of Naples Parthenope (Italy). She holds a Ph.D in Governance, Management and Economics from University of Naples Parthenope. Her research is focused on Accounting, Strategic Innovation, Strategic Management, Corporate Social Responsibility and Green Management.

The rise of sustainability has swept away the traditional views about firms’ competitiveness, survival and profitability, advocating new approaches. Although the strategic decisions on sustainable issues become more important, many firms have erroneously narrow view of environmental strategies and related practices generally have only an outward-looking focus. In line with these considerations, this book aims to investigate the “environmental dimension” as a new “strategic variable” for contributing to strengthen the competitive positioning of firms and to increase the value creation process. The author provides a comprehensive framework for green management by highlights practices and tools to translate strategy into effective environmental ideas. The focus is on goals and actions, from a side, and on the implementation of appropriate control systems useful for monitoring the results of environmental performance, on the other. As such, the book enriches sustainability literature, offers new insights for scholars, and provides implications for practitioners involved in green management.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia