• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Consumers' Spatial Choice Behavior » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Consumers' Spatial Choice Behavior

ISBN-13: 9783790808520 / Angielski / Miękka / 1995 / 192 str.

A. Eymann; Angelika Eymann; J. Vosgerau
Consumers' Spatial Choice Behavior A. Eymann Angelika Eymann J. Vosgerau 9783790808520 Physica-Verlag - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Consumers' Spatial Choice Behavior

ISBN-13: 9783790808520 / Angielski / Miękka / 1995 / 192 str.

A. Eymann; Angelika Eymann; J. Vosgerau
cena 200,77
(netto: 191,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Migration, commuting, and tourism are prominent phenomena demonstrating the political and economic relevance of the spatial choice behavior of households. The identification of the determinants and effects of the households' location choice is necessary for both entrepreneurial and policy planners who attempt to predict (or regulate) the future demand for location-specific commodities, such as infrastructure, land, or housing, and the supply of labor. Microeconomic studies of the spatial behavior of individuals have typically focused upon the demand for a single, homogeneous, yet location-specific com 2 modity (such as land or housing ) or their supply of labor3 and investigated the formation of location-specific prices and wages in the presence of transportation and migration costs or analyzed the individual-and location-specific character istics triggering spatial rather than quantitative or temporal adjustments. In contrast to many theoretical analyses, empirical studies of the causes or con sequences of individual demand for location-specific commodities have often considered several "brands" of a heterogeneous good that are offered at various locations, are perfect substitutes, and may be produced by varying production 4 technologies. lCf. Alonso (1964) 2Cf. Muth (1969). 3Cf. Sjaastad (1962) and Greenwood (1975)."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Economics - Theory
Business & Economics > Urban & Regional
Business & Economics > Ekonometria
Wydawca:
Physica-Verlag
Seria wydawnicza:
International Economics and Institutions
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783790808520
Rok wydania:
1995
Wydanie:
Softcover Repri
Numer serii:
000195773
Ilość stron:
192
Waga:
0.52 kg
Wymiary:
27.9 x 21.0
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

1 Introduction.- 2 Microeconomic Essentials.- 2.1 The Standard Neoclassical Model.- 2.1.1 The Static Version.- 2.1.2 Intertemporal Utility Maximization.- 2.2 Household Production Models.- 2.2.1 Consumption Means Production.- 2.2.2 Consumption Means Investment.- 2.3 Are goods what are thought of as goods?.- 2.3.1 Heterogeneous Market Goods.- 2.3.2 New Consumer Theory.- 2.4 Zero Consumption.- 2.4.1 The Spatial Dimension of Goods.- 2.4.2 “Individual-Specific” Prices.- 2.4.3 The Role of Institutions.- 2.5 Households.- 3 Microeconometric Modeling.- 3.1 Discrete Choice Models.- 3.1.1 Assumptions Regarding the Individuals’ Preference Structure.- 3.1.2 Econometric Concepts.- 3.2 Alternative Model Specifications.- 3.2.1 The Multinomial Logit Model.- 3.2.2 Generalized Extreme Value Models.- 3.2.3 The Nested Multinomial Logit Model.- 3.2.4 The Extended Multinomial Logit Model.- 3.3 Judging the Quality of Model Specifications.- 3.3.1 Specification Tests.- 3.3.2 Goodness-of-Fit Indices.- 3.3.3 Quality of Prediction.- 3.4 Discrete-Continuous Choice Models.- 3.4.1 Divisible Goods.- 3.4.2 Modeling Individual Behavior.- 3.4.3 Distributional Assumptions.- 3.4.4 Estimation.- 3.5 The Generation of Choice Sets.- 3.5.1 Individual-Specific Choice Sets.- 3.5.2 Individual-Specific Prices and Availability Constraints.- 3.6 Spatial Choice Models.- 3.6.1 Individual Perception of Spatial Structures.- 3.6.2 Continuous Choice Models.- 3.6.3 Endogenous Segmentation.- 3.6.4 Aggregating Elemental Alternatives.- 3.6.5 Random Effects.- 3.7 Predicting Unobservable Prices.- 3.7.1 Unit Prices.- 3.7.2 Cost Indices for Aggregate Commodities.- 4 An Empirical Analysis of Tourism Demand.- 4.1 The Role of the Tourist Industry.- 4.1.1 Some General Remarks.- 4.1.2 What is Tourism?.- 4.2 Microeconomic Models of Tourists’ Behavior.- 4.2.1 A Survey.- 4.2.2 Outlines for an Extended Household Production Model of Tourism.- 4.3 The Choice Set of Tourists.- 4.3.1 In Search of Commodities Related to Vacation.- 4.3.2 Individual Perception of Location-Specific Goods.- 4.3.3 Determining the Price of Vacation.- 4.4 Microeconometric Models of Tourists’ Demand.- 4.4.1 Investigating German Tourists’ Behavior.- 4.4.2 Model Implementation.- 4.4.3 Choice Set Formation and Nesting Structure.- 4.4.4 Additional Constraints.- 4.5 Empirical Results.- 4.5.1 The Data.- 4.5.2 The Set of Individual-Specific Exogenous Variables.- 4.5.3 Constructing Alternative-Specific Price Variables.- 4.5.4 Alternative Model Specifications for the Discrete Choice Model.- 4.5.5 Correlation Structures within Choice Subsets.- 5 Concluding Remarks.- A Details to the Empirical Applications.- A.1 Data Sources.- A.2 Explanations to the Tables.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia