• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Consumer Engineering, 1920s-1970s: Marketing Between Expert Planning and Consumer Responsiveness » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Consumer Engineering, 1920s-1970s: Marketing Between Expert Planning and Consumer Responsiveness

ISBN-13: 9783030145637 / Angielski / Twarda / 2019 / 296 str.

Jan Logemann; Ingo Koehler; Gary Cross
Consumer Engineering, 1920s-1970s: Marketing Between Expert Planning and Consumer Responsiveness Logemann, Jan 9783030145637 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Consumer Engineering, 1920s-1970s: Marketing Between Expert Planning and Consumer Responsiveness

ISBN-13: 9783030145637 / Angielski / Twarda / 2019 / 296 str.

Jan Logemann; Ingo Koehler; Gary Cross
cena 443,82
(netto: 422,69 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 424,07
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Modern - General
History > United States - General
History > World - General
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Worlds of Consumption
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030145637
Rok wydania:
2019
Wydanie:
2019
Ilość stron:
296
Waga:
0.61 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.91
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Beyond the Mad Men: Consumer Engineering and the Rise of Marketing Management, 1920s–1970s: An Introduction


I. Twentieth-Century Marketing: Aspirations and Limits, Costs, and Benefits

2. Marketing as "Consumer Engineering"? A Concept in Transatlantic Perspective, 1930s–1960s

3. What Does "Fast Capitalism" Mean for Consumers? Examples of Consumer Engineering in the United States

4. A Theoretical Exploration of Consumer Engineering: Implicit Contracts and Market Making

II. Consumer Engineers and Transatlantic Exchanges at Mid-Century

5. Shopping Malls and Social Democracy: Victor Gruen's Postwar Campaign for Conscientious Consumption in American Suburbia

6. Consumer-Based Research: Walter Landor and the Value of Packaging Design in Marketing

7. German-Style Consumer Engineering: Victor Vogt's Verkaufspraxis, 1925–1950

III. Consumer Engineering Practices in Postwar Europe

8. Consumer Credit as a Marketing Tool: The French Experience in European and Transatlantic Comparison, 1950s–1960s

9. Adidas and the Creation of a Transnational Market for German Athletic Shoes, 1948–1978

10. Imagined Images, Surveyed Consumers: Market Research as a Means of Consumer Engineering, 1950s–1980s

IV. Consumer Engineering and Consumer Movements

11. Marketing a New Society or Engineering Kitchens? IKEA and the Swedish Consumer Agency

12. “The Consumer Crusader”: Hugo Schui and the German Consumers Association

13. Consumer Engineering by Belgian Consumer Movements: From Modern Marketing with a Transnational Touch to Late-Modern Insecurities, 1957–2000

Jan Logemann is Assistant Professor of Economic and Social History at the University of Göttingen, Germany.

Gary Cross is Distinguished Professor Emeritus of History at Pennsylvania State University, USA.

Ingo Köhler is Assistant Professor of Economic and Social History at the University of Göttingen, Germany.

In the middle of the twentieth century, a new class of marketing expert emerged beyond the familiar ad men of Madison Avenue. Working as commercial designers, consumer psychologists, sales managers, and market researchers, these professionals were self-defined “consumer engineers,” and their rise heralded a new era of marketing. To what extent did these efforts to engineer consumers shape consumption practices? And to what extent was the phenomenon itself a product of broader social and cultural forces? This collection considers consumer engineering in the context of the longer history of transatlantic marketing. Contributors offer case studies on the roles of individual consumer engineers on both sides of the Atlantic, the impact of such marketing practices on European economies during World War II and after, and the conflicted relationship between consumer activists and the ideas of consumer engineering. By connecting consumer engineering to a web of social processes in the twentieth century, this volume contributes to a reassessment of consumer history more broadly.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia