• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Computer Graphics Through Key Mathematics » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Computer Graphics Through Key Mathematics

ISBN-13: 9781852334222 / Angielski / Miękka / 2001 / 343 str.

H. Jones; Huw Jones
Computer Graphics Through Key Mathematics H. Jones Huw Jones 9781852334222 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Computer Graphics Through Key Mathematics

ISBN-13: 9781852334222 / Angielski / Miękka / 2001 / 343 str.

H. Jones; Huw Jones
cena 342,95 zł
(netto: 326,62 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 327,68 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Computer Graphics through Key Mathematics introduces the mathematics that support computer graphics on a 'need to know' basis. Its approach means you don't have to do advanced mathematical manipulation in order to understand the capabilities, scope and limitations of the computer graphics systems that create impressive images. The book is written in a clear, easy-to-understand way and is aimed at all those who have missed out on an extended mathematical education but who are studying or working in areas where computer graphics or 3D design plays an vital part. All those who have no formal training but who want to understand the foundations of computer graphics systems should read this book, as should mathematicians who want to understand how their subject is used in computer image synthesis.

Kategorie:
Informatyka, Bazy danych
Kategorie BISAC:
Computers > Software Development & Engineering - Computer Graphics
Computers > Data Science - General
Computers > Business & Productivity Software - General
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781852334222
Rok wydania:
2001
Wydanie:
Softcover Repri
Ilość stron:
343
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
23.42 x 15.75 x 2.06
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1 The Processes of Computer Graphics.- Object Model Building.- Depiction of Models.- Conclusion.- 2 Numbers, Counting and Measuring.- Natural Numbers.- Integers.- Rational Numbers.- Real Numbers.- Complex Numbers.- Representations of Number.- The Computer Representation of Number.- Boolean Algebra.- Summary.- 3 Coordinates and Dimension: Representations of Space and Colour.- Cartesian Coordinates.- Defining Space by Equations and Inequalities.- Angles.- Trigonometry and Polar Coordinates.- Dimension.- Coordinate Systems in Three Dimensions.- Colour and its Representation.- Summary.- 4 Functions and Transformations: Ways of Manipulating Space.- Functions as Mappings.- Graphs of Functions.- Transformations in 2D.- Transformations in 3D.- Combining Affine Transformations.- Inversion of Affine Transformations.- Inversion of Functions.- Shape Transformation by Function Change.- Conclusions.- 5 Form from Function: Analysis of Shapes.- The Straight Line.- Drawing General Function Graphs.- Graphs of Polynomials.- Calculus: Differentiation.- Calculus: Integration.- Series Expansions.- Calculus and Animation.- The Exponential Function.- The Conic Sections.- Some Standard 3D Forms and their Equations.- Summary.- 6 Matrices: Tools for Manipulating Space.- Matrices in Computer Graphics.- Definition and Notation.- Forms of Matrices.- Operations on Matrices: Addition.- Operations on Matrices: Multiplication.- The Identity Matrix.- Matrices and Equations.- The Inverse of a Square Matrix.- Matrices, Transformations and Homogeneous Coordinates: Two Dimensions.- Matrices, Transformations and Homogeneous Coordinates: Three Dimensions.- Inverse of a Transformation Matrix.- Perspective Projection.- Computer Implementation of Matrix Methods.- Summary.- 7 Vectors: Descriptions of Spatial Relationships.- Definition of a Vector.- Notation.- Addition of Vectors: The Parallelogram and Triangle Laws.- Multiplication of a Vector by a Scalar.- Examples of Vector Quantities.- Vectors in 2D Cartesian Spaces.- Vectors in 3D Cartesian Spaces.- Multiplication of Vectors: The Scalar or Dot Product.- Multiplication of Vectors: The Vector or Cross Product.- Representation of Lines Using Vectors.- Classification of Points against Planes Using Vectors.- Representation of Planes in Standard Form.- Intersection of a Line with a Plane.- Inclusion of a Point in a Triangle.- Reflected and Refracted Rays.- Distance between Two Skew Lines.- Intersection of Two Planes.- Summary.- 8 Geometric Modelling and Fractals: Building Descriptions of Objects.- Data Structures.- Geometric Modelling Systems.- Voxel Modelling Methods.- Constructive Solid Geometry (CSG).- Boundary Representation (B-Rep).- Isosurface Modelling.- Fractals.- Fractal Dimension.- Fractals Based in the Complex Plane: Julia and Mandelbrot Sets.- Fractals in Simulation of Natural Phenomena.- Summary.- 9 Splines: Generation of Curves and Surfaces.- Reasons for Splines.- Interpolation.- Bézier Splines for Curve Drawing.- Animation Control Using Cubic Bézier Curves.- Drawing Bézier Curves.- Interpolating Splines for Curve Generation.- Animation Control Using Interpolating Splines.- B-Splines.- Non-Uniform Rational B-Splines: NURBS.- Circles and Other Conic Sections.- Surface Construction Using Bézier Patches.- Surface Generation Based on Other Forms of Curve.- Depiction of Surface Patches.- Summary.- 10 Drawing and Rendering: How to Create Pictures.- What is a 3D Drawing?.- Methods for Rendering.- Hidden Surface Removal.- Flat or Lambert Shading.- Scan Line Methods.- Gouraud Shading.- Phong Shading.- Exact Object Rendering.- Shadows.- Specular Highlights.- Textures.- Ray Tracing.- Radiosity.- Anti-Aliasing.- Summary.- Suggestions for Further Reading.- Mathematical and Scientific Minds.- Understanding of Mathematics.- Computer Graphics in General.- Geometric Modelling.- Fractals and Related Issues.- Journals.- Names.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia